Zarabiają do 260 tys. euro rocznie. A i tak strajkują!
Wzór dla innych przewoźników w Europie przechodzi poważny kryzys. Spór o przywileje emerytalne pilotów Lufthansy uderza w setki tysięcy pasażerów, a związkowcy grożą, że wkrótce strajków będzie więcej
n.....2 z- #
- #
- #
- 2
Komentarze (2)
najlepsze
Artykuł otwarty
Kiedy piloci Lufthansy strajkują, skutki odczuwa cała Europa. Frankfurt, główne lotnisko przewoźnika, to jeden z jej najważniejszych portów. Rocznie korzysta z niego 58 mln pasażerów. Drugim ważnym portem przesiadkowym Lufthansy jest Monachium, przez które w ciągu roku przechodzi blisko 39 mln pasażerów.
Riecken słusznie obawia się o markę Lufthansy, bo niemiecki przewoźnik stanowi punkt odniesienia dla innych linii w Europie. Również w Polsce. Przedstawiciele LOT-u, kreśląc rozwój linii, odruchowo mówią czasem: "Nie zbudujemy drugiej Lufthansy, ale...". Tymczasem strajki w niemieckiej linii podważają wizerunek przewoźnika kojarzonego tradycyjnie z solidnością. - Marka Lufthansy zdecydowanie ucierpi na tych strajkach - ocenia Jacek Krawczyk, były przewodniczący rady nadzorczej PLL LOT, a obecnie przewodniczący