@phosphor-bronze: Tak, ale zasada jest ta sama - wydobywasz część dźwięku która i tak tam jest, z tym że na gitarze w tym celu wyciszasz ton podstawowy, a tutaj podbijasz harmoniczny. Właściwie brzmieniowo efekt przypomina bardziej filtry które "przewijają" krokowo podbijane częstotliwości.
@Poxipol: Nie do końca, bo sposób wydobywania harmonicznych jest zupełnie inny. W przypadku gitary robisz to przez umieszczenie palca w takim punkcie struny, który jest węzłem fali harmonicznej i w ten sposób wytłumiasz wszystkie inne harmoniczne, które nie mają węzła w tym punkcie - m.in. częstotliwość podstawową struny. W śpiewie alikwotowym natomiast uwypuklasz harmoniczne poprzez zmianę częstotliwości rezonansowej toru głosowego i co najważniejsze nie tłumisz częstotliwości podstawowej. ( ͡°͜
Wczoraj odbyła się II edycja Festiwalu Pieśniarzy Niepokornych, którego jestem jednym z organizatorów. Po zakończeniu festiwalu było takie małe after-party, na które zaproszeni zostali zarówno organizatorzy jak i wszyscy wykonawcy. Do tej drugiej grupy należał pan Piotr Bakal, znany głównie z poezji śpiewanej, lecz wczoraj właśnie postanowił pokazać swój śpiew alikwotowy. Powiem krótko i na temat: na żywo brzmi o niebo lepiej. Pan Piotr dołożył do tego gitarę klasyczną i to połączenie
Piękne! Miałem niesamowitą przyjemność słuchać całych koncertów wykonywanych tą techniką jak byłem w Mongolii. W połączeniu z ich tradycyjną muzyką graną na ludowych instrumentach śpiew gardłowy zostaje długo w pamięci. Niezapomniane wrażenia :).
Komentarze (96)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
https://www.youtube.com/watch?v=7I4ezLd0cS4
Na koncercie live robi niesamowite wrazenie.