Tekst jest naprawdę dłuuuuuugiii i momentami nie miałem pojęcia o co chodzi, ale i tak jest warty przeczytania (szczególnie jak jest 4 w nocy i nie można zasnąć...), bardzo dobrze wszystko wytłumaczone, wreszcie wiem mniej więcej po co jest ten directx.
Dla tych co nie chce się czytać: pomiędzy dx9 a dx10 czy dx11 różnicą jest to, że chociaż wszystko co na dx11 można równie dobrze zrobić na dx9 to programiście łatwiej
no tak tylko ja po prostu napisałem po prostu że to się robi w ogl. Z resztą jakieś tam interfejsy w dx do liczenia nie przydadzą się nie gdzie po za grami i nikt nie będzie wyk. po przez dx karty z prostej przyczyny nie ma dx na linuksa. Gdyby ktoś miał wyk. karty do obliczeń to by tam jakiś sobie klaster zrobił a tu praktycznie w 90-ciu paru % to linuksy
Hmm, widocznie jednak macie rację, szczególnie, że znalazłem tapetę z tym oceanem podanym w tych linkach z 2007 roku. Tak więc w sumie wszystkie screenshoty z artykułu można uznać za fake.
Niby wszystko super ale jak dla mnie te wszystkie nowe dx'y to o kant .. pupy rozbić.
Czemu? Bo wszyscy gameproducenci/dizajnerzy się skłaniają ku [złośliwy epitet autora] konsolom i w najlepszym wypadku zrobienia mniej lub bardziej udanego portu na PC - do tego coraz częściej mniej udanego, słabo zoptymalizowanego ect.
Ważne jest aby śmigało na konsolce, i pod jej możliwości graficzne jest gra optymalizowana. A potem dla PC'a można dorzucić parę efektów
Odp. na pytanie - Xbox 360 wykorzystuje bodajże dx9, ale PS3 nie wykorzystuje wcale. A gry tworzone w konfiguracji PS3 and xbox but not PC ukazują się coraz częściej.
Z pewnością potencjał dx10 nie jest dziś wykorzystywany też z innych przyczyn - kojarzę chyba tylko jedną grę wymagającą min dx10 (Stormrise) i do tego wyjątkowo nieudaną. To nie moja działka, jeśli źle prawie to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi, ale choć różnice
A wszystko po to, żebyśmy kupili nowe karty graficzne, nowe systemy operacyjne i tak dalej ;) Nie mogę teraz znaleźć, ale było na necie porównanie możliwości DX9 i DX10 z naciskiem na to, że wszystkie magiczne rzeczy z DX10 są dostępne w DX9 tylko nikt o tym głośno nie mówi, bo karty z logiem "ready for DX10" by się tak dobrze nie sprzedawały. Jak ktoś ma linka to niech poda :)
To jest wlasnie cala idea DirectX. To nie tak, ze DX umozliwia zrobienia takich a takich efektow. Wszystko co do tej pory widac w grach mozna zrobic recznie/na piechote bez DX. To chodzi tylko o ulatwienie pracy programistom, skrocenie czasu i lepsza otymalizacje.
Ale to było napisane w tym artykule. Na dodatek było też wyjaśnione co zmienia DirectX 10:
"Jeśli chodzi o nowości wprowadzone przez Microsoft w DirectX 10, to z punktu widzenia programisty można je nazwać kosmetycznymi. Wszystkie efekty realizowane w DX 10 można bowiem z powodzeniem zrealizować również korzystając z bibliotek DX 9. Programista musi się tutaj pisząc aplikację trochę więcej napracować. Wymagana jest też niekiedy większa liczba operacji realizowanych przede wszystkim przez
Lac na te nowe DX, dac w koncu wiele drog do FPP ktore sa liniowe, jakies wybory wplywajace na inne wydarzenia, destrukcje, kooperacje do wiekszosci gier do ktorych ona sie nadaje. A nie popychac grafike do przodu a gre zostawic z archaizmamy z przed 10 lat typu niewidzialne sciany, 1 droga do celu.
Komentarze (59)
najlepsze
Dla tych co nie chce się czytać: pomiędzy dx9 a dx10 czy dx11 różnicą jest to, że chociaż wszystko co na dx11 można równie dobrze zrobić na dx9 to programiście łatwiej
http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=54723 - tutaj post autora obrazka.
Czemu? Bo wszyscy gameproducenci/dizajnerzy się skłaniają ku [złośliwy epitet autora] konsolom i w najlepszym wypadku zrobienia mniej lub bardziej udanego portu na PC - do tego coraz częściej mniej udanego, słabo zoptymalizowanego ect.
Ważne jest aby śmigało na konsolce, i pod jej możliwości graficzne jest gra optymalizowana. A potem dla PC'a można dorzucić parę efektów
Z pewnością potencjał dx10 nie jest dziś wykorzystywany też z innych przyczyn - kojarzę chyba tylko jedną grę wymagającą min dx10 (Stormrise) i do tego wyjątkowo nieudaną. To nie moja działka, jeśli źle prawie to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi, ale choć różnice
Bullshit #1. Interfejs Direct3D 10 NIE jest zgodny z interfejsem Direct3D 9.
Jeśli chodzi o nowości wprowadzone przez Microsoft w DirectX 10, to z punktu widzenia programisty można je nazwać kosmetycznymi.
Bullshit
Pisane przez tego samego człowieka i nawet błędy identyczne ;)
"Jeśli chodzi o nowości wprowadzone przez Microsoft w DirectX 10, to z punktu widzenia programisty można je nazwać kosmetycznymi. Wszystkie efekty realizowane w DX 10 można bowiem z powodzeniem zrealizować również korzystając z bibliotek DX 9. Programista musi się tutaj pisząc aplikację trochę więcej napracować. Wymagana jest też niekiedy większa liczba operacji realizowanych przede wszystkim przez