Ale jak już taki nasz szeryf pojedzie dajmy do Niemiec, to ani mu w głowie szeryfowanie. Ciekawe dlaczego?
Zwężenia takie same, ta sama zasada. No ale w Polsce mogię, bo jezdem szeryfem!!! Dlaczego poza granicami naszego pięknego kraju już nie jest takim kozakiem? Za wysokie mandaty?
Cały czas próbuje jeździć na suwak, ale ludzie nie potrafią. Nie wpuszczają a jak ja wpuszczam to od razu chce mi się władować 5 samochodów przed maskę
"Cały czas próbuje jeździć na suwak, ale ludzie nie potrafią. Nie wpuszczają a jak ja wpuszczam to od razu chce mi się władować 5 samochodów przed maskę"
bierze. Tak dużo kierowców na to patrzy. Wpuszcza, czyli frajer to i ja się właduję. Ktoś chce przede mnie wjechać? Nie ma bata! Ja frajerem nie jestem! Dlatego suwak w praktyce często nie działa, ale mam wrażenie, że
@repiv: A spróbuj panie jechać w korku poza terenem zabudowanym ze sporym odstępem tak, aby auto spokojnie się toczyło zamiast "żabkować". Wszyscy, dosłownie wszyscy cię wyprzedzą, a potem jak w amoku: gaz, hamulec, gaz, hamulec.
jak to gdzie tkwi szkopuł... .polszczy@?#?aniec to urodzona k!%@a, zaj$$$ny nieużytek, wiec jak sie da to utrudnia życie innym, ot tak, bezinteresownie.
Przepisy zmieniają się i aktualnie mamy jazdę na suwak obowiązkową ale nie wszyscy wiedzą kto kogo ma wpuszczać jak są np. trzy pasy. Tu zostało to fajnie wyjaśnione na zasadzie grafik:
1. Przepisy, które nakazują jazdę prawym pasem, więc większość trzyma się prawego pasa.
2. Totalny zastój za zwężeniem. Jeśli ruch za zwężeniem odbywa się w miarę płynnie, to jazda na suwak jako tako wygląda. Jeśli wszystko stoi, to właśnie wtedy zaczynają pojawiać się różne dziwne zachowania np. "szeryfowie". Może więc zwężenia należy robić wcześniej, zanim samochody dojadą do zatoru i zatrzymają się całkowicie?
@arekb81: szkopuł tkwi w kierowcach którzy za wcześnie wbijają na drugi pas (ad. 1 - czasem zwężenie jest w lewo)
w związku z tym ten drugi pas jest blokowany przez zwiększoną ilość samochodów wciskających się (np przed ciężarówki) a drugi jest luźniejszy więc niektórzy podjeżdżają szybciej
efekt: wk!?! na drugim pasie i wyzywanie od cwaniaków oraz szeryfowanie
Informacja nieprawdziwa. To się przyjęło bardzo dobrze.
Tylko autor myli 2 sytuacje. Jazdę na suwak i stanie w korku spowodowane jakimś zatorem.
Gdy jest korek w miarę możliwości zostawiamy jeden pas wolny dla tych co mają zamiar skręcić przed zatorem (nie ma potrzeby aby wszyscy stali) oraz aby umożliwić dojazd służbom które będą potrzebne do usunięcia zatoru (np pomocy drogowej, albo straży pożarnej).
@squade: tyle, że raczej nie wpuści cię nikt kogo wcześniej wyprzedziłeś. Włączysz się dopiero za mną.
Na całe szczęście jedna osoba która się wyłamie z porządku wiele nie psuje zablokujesz sama końcówkę drogi. Gdy przyjedzie straż pożarna to jeden samochód blokujący przejazd da się zwykle gdzieś zepchnąć.
Komentarze (26)
najlepsze
Zwężenia takie same, ta sama zasada. No ale w Polsce mogię, bo jezdem szeryfem!!! Dlaczego poza granicami naszego pięknego kraju już nie jest takim kozakiem? Za wysokie mandaty?
Weźcie się wszyscy szeryfowie w łeb puknijcie.
@repiv: bo głupi daje, mądry
bierze. Tak dużo kierowców na to patrzy. Wpuszcza, czyli frajer to i ja się właduję. Ktoś chce przede mnie wjechać? Nie ma bata! Ja frajerem nie jestem! Dlatego suwak w praktyce często nie działa, ale mam wrażenie, że
Jazda na suwak - dwa pasy, pierwszeństwo - https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/cichy77-a1047/jazda-na-suwak-dwa-pasy-pierwszenstwo-p36961.htm
Jazda na suwak - trzy pasy, pierwszeństwo - https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/cichy77-a1047/jazda-na-suwak-trzy-pasy-pierwszenstwo-p36962.htm
1. Przepisy, które nakazują jazdę prawym pasem, więc większość trzyma się prawego pasa.
2. Totalny zastój za zwężeniem. Jeśli ruch za zwężeniem odbywa się w miarę płynnie, to jazda na suwak jako tako wygląda. Jeśli wszystko stoi, to właśnie wtedy zaczynają pojawiać się różne dziwne zachowania np. "szeryfowie". Może więc zwężenia należy robić wcześniej, zanim samochody dojadą do zatoru i zatrzymają się całkowicie?
3.
w związku z tym ten drugi pas jest blokowany przez zwiększoną ilość samochodów wciskających się (np przed ciężarówki) a drugi jest luźniejszy więc niektórzy podjeżdżają szybciej
efekt: wk!?! na drugim pasie i wyzywanie od cwaniaków oraz szeryfowanie
Tylko autor myli 2 sytuacje. Jazdę na suwak i stanie w korku spowodowane jakimś zatorem.
Gdy jest korek w miarę możliwości zostawiamy jeden pas wolny dla tych co mają zamiar skręcić przed zatorem (nie ma potrzeby aby wszyscy stali) oraz aby umożliwić dojazd służbom które będą potrzebne do usunięcia zatoru (np pomocy drogowej, albo straży pożarnej).
Na całe szczęście jedna osoba która się wyłamie z porządku wiele nie psuje zablokujesz sama końcówkę drogi. Gdy przyjedzie straż pożarna to jeden samochód blokujący przejazd da się zwykle gdzieś zepchnąć.