Nowy silnik 1.0 o mocy 140 KM
Nowy silnik Forda EcoBoost ma tylko 999 cm3 pojemności i zaledwie trzy cylindry. Producent twierdzi, że zamontowana w nim turbosprężarka kręci się z prędkością 4000 obr./s (czyli 248 000 obr./min), co jest wynikiem dwa razy większym niż w turbosprężarkach stosowanych w bolidach F1
aven9er z- #
- #
- #
- #
- #
- 20
Komentarze (20)
najlepsze
Producenci ostatnio chyba chcą zawstydzić firmy tuningujące samochody i wyciągają coraz więcej mocy z coraz mniejszej pojemności a to wszystko w imię norm euro :P I niedługo zobaczymy silnik o pojemności 0,5l w SUV ważącym 2t i mocy 300KM.
Jest tak samo wyżyłowany jak 2.0 140 km.
Przecież oba są projektowane aby przenieść obciążenia 140 km. Wał, korbowody, sprzęgło, skrzynia półosie są przystosowane do takiej mocy.
To nie jest tak że w fabryce jest domorosły tuner który wziął stary silnik 1.0 odprężył go dodał turbo zmapował na 140 km usiadł zapalił papierosa i zadzwonił do działu marketingu
Może i nie domorosły, tylko trochę mniej domorosły. Taki silnik musiałby być dużo precyzyjniej wykonany i z mocniejszych materiałów, mieć dużo więcej zabawek podnoszących osiągi (i mogących się psuć). Przy takiej mocy wystarczy normalny 2.0, albo wręcz niedbały 3.0 gdzie drobne zmęczenie materiału i inne niedoskonałości, gorsze paliwo nie zrobią specjalnej różnicy. W 1.0 zużycie nastąpi szybciej, będzie mieć poważniejsze konsekwencje i więcej zabawek będzie się psuć. Nie bez
@kuos: jak tylko zobaczyłem komentarz @michalszklarski chciałem mu od razu odpowiedzieć, ale powiedziałeś chyba wszystko co trzeba. Na dzień dzisiejszy, naprawdę lepiej mieć większy silnik niż maleństwo. I bardzo często, szczególnie jeśli chodzi o diesle, wcale nie jest tak, że jak duży silnik to więcej pali, wystarczy umiejętnie z niego korzystać.