Ja tak naprawdę czekam na to całe moje życie ( nie takie znowu krótkie). Od czasu kiedy tylko zobaczyłem test vfx1 w którymś z wydań Secret Service - wiedziałem, że to jest to co wprowadzi gry w nowy wymiar. Niestety była to połowa lat dziewiędziesiątych i wszystkie pomysły na hełm VR umarły śmiercią tragiczną.
Dopiero Oculus poruszył cały biznes do przodu. Dwa miesiące temu, zaraz po ogłoszeniu przedsprzedaży, zamówiłem DK2. Wysyłkę mają
@Zioman: Samemu liczę na wybicie się Oculusa chodź nie miałem okazji go używać więc od czasu do czasu coś o nim poczytam czy zobaczę video. Oglądając to, miałem gęsią skórkę wyobrażając sobie jak to na Rifcie DK2 musi wyglądać. Efekt potęgowała sama reakcja tego gościa.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to ta opera z powiązanych to projekt tych samych ludzi nad którym pracowali 5 lat i przez to, że tak bardzo zaangażowali się w ten projekt pokusili się o wersję na Oculusa, którą tworzyli kolejne 8 tygodni.
@ElCidX: Tak, o około 30-40% (na chwile obecną, możliwe, że zoptymalizują silniki). Weź pod uwagę konieczność utrzymania na stałym poziomie MINUMUM 60 fps, a możliwe że w wersji konsumenckiej będzie trzeba utrzymać 80-120 fps.
Dziwie sie, ze ktos przezywal cos takiego na pierwszym devkicie... Testowalem sporo rzeczy i za kazdym razem bylem zawiedziony, po tygodniu testowania OR wyladowal na polce i sie kurzy.
Mam nadzieje ze to co zapowiadali developerzy w wersji finalnej diametralnie poprawi doznania w stosunku do pierwszych wersji ;)
@shuukre: A co testowałeś? Na mnie OR wywarł ogromne wrażenie szczególnie efekt spadania gdzieś. Testowałeś to na jakis horror survival (np. slenderman)?
@kapiszon53: Nie generujesz 2xfull HD. Druga wersja devkita, który trafia do wysyłki w lipcu ma rozdzielczość 1080p, z czego obciążenie karty graficznej jest około 30% większe w stosunku do zwykłego 1080p ze względu na 3D i zakrzywianei ekranu. I weź pod uwagę, że musisz mieć MINIMUM stałe 60fps aby wrażenia były komfortowe.
Komentarze (79)
najlepsze
Dopiero Oculus poruszył cały biznes do przodu. Dwa miesiące temu, zaraz po ogłoszeniu przedsprzedaży, zamówiłem DK2. Wysyłkę mają
Mam nadzieje ze to co zapowiadali developerzy w wersji finalnej diametralnie poprawi doznania w stosunku do pierwszych wersji ;)