To co widoczne na zdjęciu B-Bak to coś w rodzaju przyczepy lekkiej (tak jest rejestrowane) i dzięki temu ładowność wzrasta o 600kg, przy czym kierujący nie musi posiadać prawa jazdy kategorii B+E (za samochodem o DMC<3.5T można bez kategorii B+E ciągnąć przyczepę lekką o DMC<750kg). Są też minusy tego rozwiązania - auto dostawcze z „przyczepą” B-Bak obowiązują niższe ograniczenia prędkości, opłaty drogowe i niestety w większości przypadków także tachograf.
@barrus89: i należy wspomnieć, że nie potrzebuje się B+E dla przyczep o DMC >750kg, wymóg jest tylko wtedy, kiedy masa zestawu jest >3.5T (z wyjątkiem kiedy auto ma DMC 3.5T i ciągnie się przyczepę lekką)
Próbował ktoś z was hamować np. dostawczakiem przeładowanym o 1-2 tony? Naprawdę fizyki nie da się oszukać jak samochód ma DMC 3,5t a na pace ładunku 3t to hamowanie jest tragiczne.
@avookado: Jeżeli to jest przeładowany Trafic albo T4 to praw fizyki nie oszukasz, ale często przeładowanie wynika tylko z obniżenia DMC w papierach, żeby się zmieściło na 3,5, a w rzeczywistości auto jest technicznie przystosowane na więcej.
Nie wiem, jak w Polsce a le Słowacji nie opłaca się auta przeładowywać. Jak dostałem kolejny mandat 650 €, szef kupił 2 auto i jeździliśmy 2 samochodami
Moim zdaniem to jest to chwilowe obejście prawa w niczym to nie pomaga prócz tego ze teoretycznie rozkłada ciężar na dwie osi, a chowają się żeby było łatwiej manewrować.
@connemara: Hamulce są obliczone na konkretny ciężar pojazdu, większy niż wpisany w papierach. Wynalazek na filmie nie ma żadnego znaczenia technicznego dla ładowności, a ma jedynie zwiększać ładowność według przepisów prawa. Hamulce wytrzymają, bo dokładnie takie samo auto można zamówić zarejestrowane na większą ładowność i ono się technicznie nie różni, ale wiąże się to z niekorzystnymi formalnościami.
@Mibars: właśnie ostatnio chcieliśmy do firmy kupić takie auto, master 2006 kontener chłodnia z dwiema kolejkami na półtusze i 700kg ladownosci, śmiech na sali myślę ale zadzwoniłem do właściciela i mówi że wozi średnio 30 półtusz to jakieś 30x50kg 1,5 tony a najwięcej wiózł 50 sztuk. Mówił o jakichś byczych jajach. Ogólnie zrezygnowałem bo nie wiem jak by sie skończyła kontrola np przez ITD
Komentarze (61)
najlepsze
Firma ta wypuściła
Pewnie wymyślił polak :)
Tyle że bardzo przeładowany wóz ma duuużo dłuższą drogę hamowania.
Więc nie jest bezpieczny dla innych użytkowników ruchu.
Chciałbyś mieć go tuż za sobą w momencie gdy musisz gwałtownie zahamować?
Ja nie!
Hamulce są obliczone na konkretny maksymalny cieżar pojazdu.
Powyżej tego coś może nie wytrzymać i pęknąć lub urwać się.
Jeżeli te dodatkowe koła również wyposażone są w hamulce to nie ma sprawy.
Jeżeli jednak nie... to prawa fizyki są bezwzględne.
Z filmiku nie wynika że takowe posiadają.Mam nadzieję że tak.