AMA - jestem matematykiem
Niedawno zaskoczyło mnie zainteresowanie moim znaleziskiem German Tank Problem. Nie sądziłem, że matematyczny problem może zwrócić uwagę tylu osób. W związku z tym zdecydowałem się otworzyć AMA.
kondiz z- #
- #
- #
- #
- 723
Niedawno zaskoczyło mnie zainteresowanie moim znaleziskiem German Tank Problem. Nie sądziłem, że matematyczny problem może zwrócić uwagę tylu osób. W związku z tym zdecydowałem się otworzyć AMA.
kondiz zNiedawno zaskoczyło mnie zainteresowanie moim znaleziskiem German Tank Problem. Nie sądziłem, że matematyczny problem może zwrócić uwagę tylu osób. W związku z tym zdecydowałem się otworzyć AMA.
Oto kilka typowych informacji, które mogą być dobrym zaczepieniem do Waszych pytań:
Równolegle studiuję matematykę teoretyczną na Uniwersytecie Jagiellońskim - drugi rok studiów magisterskich. Tutaj także zrobiłem licencjat. Studiuję także matematykę w finansach i ekonomii Politechnice Krakowskiej. Dzięki temu mogę powiedzieć czym różnią się te studia. Mam sporo znajomych na Uniwersytecie Warszawskim, więc jestem w stanie porównać także tę uczelnie z moją.
Dwa razy uczestniczyłem w Międzynarodowej Olimpiadzie Matematycznej (IMC) dla studentów jako reprezentant UJ i kilku innych konkursach (krajowych i międzynarodowych). Bez spektakularnych wyników na finałach. Wierzę, że orientuję się lepiej, niż przeciętna osoba jakie są możliwości po matematyce, a dość daleko odbiegają one od stereotypu nauczyciela w szkole.
Zapraszam do zadawania pytań. Zastrzegam, że nie będę rozwiązywał zadanek ;)
Komentarze (592)
najlepsze
Jeżeli dodatkowo w życiu realnym, także potrafisz tak miło komplementować to arówno wśród matematyków i informatyków czeka Cię życie pełne wygód ;)
2. Czy nie uważasz, że teoretyk matematyki, informatyki, czy fizyki, który przejdzie do przemysłu to zmarnowany talent? Czy nie lepiej mu zostać na uczelni i obracać się wśród najbystrzejszych umysłów, zamiast,
2. Wydaje mi się, że każdy powinien robić to co go intersuje. Jeśli uważa, że powinien wspierać przemysł to powinien tak robić. Wiem, że to brzmi jak truizm, ale tak właśnie uważam.
masz pojemnik, którego objętość potrafisz policzyć lub jest ona znana - może być sześcian, okrągłe akwarium na rybki, cokolwiek. Pojemnik ów wypełniasz małymi kulkami o znanej średnicy, powiedzmy do 1/2 objętości. Jak policzyć lub przybliżyć ilość kulek znajdujących się w pojemniku?
Wariant drugi: zamiast kulek w środku pojemnika lądują walce których h<<r (np jak 5 groszówki).
Ale problem wydaje się dość typowy, pewnie mógłbyś troche pogooglać :)
Wydaje mi się, że niektóre problemy otwarte nigdy nie zostaną rozwiązane i bardzo mnie to cieszy.
Jeśli chodzi o drugie pytanie to dobrze wiesz, że w każdym języku matematycznym można postawić problem, który nie jest udowadnialny :)
Czemu ludzie studiujący matematykę boją się o pracę (tak mi powiedział znajomy, który studiuje matmę na UJ)? Ja przyznam się ze swojej perspektywy (nie jestem po matmie), że tego nie ogarniam, bo ten kierunek daje świetną sytuację na rynku pracy (3/4 osób w mojej pracy jest po matmie - departament aktuarialny)
Znasz może koło naukowe matematyki finansowej (funkcjonujące na UJ-ocie)? ;)
Zagadnienia aktuarialne są realne i ciągle żywe. Postaje wiele nowych modeli.
Znam to koło, ale zdecydowanie wolę jedyne słuszne Koło Matematyków Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego ;)
Mógłbyś jakoś przystępnie wyjaśnić w jaki sposób za pomocą krzywych eliptycznych i form modularnych (takie jest tłumaczenie na polski?) A. Wiles udowodnił Wielkie Twierdzenie Fermata?
1. Jakie Twoim zdaniem są główne problemy jeśli chodzi o nauczanie matematyki w szkołach i na studiach?
2. Od pewnego czasu interesuję się (amatorsko) matematyką, lubię oglądać Numberphile i związane z matematyką programy na Planete+. Czy oglądałeś i co sądzisz o kanale
2. Jak jest na wykopie to oglądam, ale sam nie śledzę. Jeśli sie tym interesujesz to możesz uczestniczyć w jakiś wykładach dla studentów na dziennych. Bez problemu Cie wpuszczą. Pewnie gdybyś chciał to nawet mógłbyś zdawać egzamin, aby wiedzieć jak Ci poszło :)
3. Nigdy nie wpadł mi taki pomysł. Nie chciałbym, nawet gdybym miał czas.
4. Niestety nie znam!