@mh59ab: Mnie w przypadku tego konkretnego startu bardziej zaciekawiło dlaczego ma podniesione spoilery na lewym skrzydle i czy to normalne, ale odpowiedź znalazłem sobie sam. Tak - to normalne:)
Też mam pytanie do znających się na rzeczy. Na filmiku zaobserwowałem, że samoloty przewożące towary lądują "łagodniej" od tych pasażerskich. Taki wymóg, aby nic się nie potłukło? Czy może jest to spowodowane ich dużo większym ciężarem?
@ozicc: Jest to spowodowane takim a nie innym doborem klipów do kompilacji :)
W rzeczywistości każdy pilot stara się lądować łagodnie, ale nie zawsze wychodzi, szczególnie przy silnym wietrze. Poza tym weź poprawkę na to, że różny kąt ujęcia kamery (względem osi pasa) może mocno wpływać na to jak odbieramy dane lądowanie.
@Syntax: Ten efekt o który pytasz wzmacnia ciąg wsteczny dzięki zmianie kierunku gazów wylotowych - z grubsza rzecz biorąc :) Są dwa rodzaje odwracaczy właściwie - "gorący" kieruje wszystkie gazy wylotowe (spaliny) w kierunku przeciwnym do ruchu samolotu, "zimny" (to te silniki, w których otwiera się jedynie "klapka" po bokach zazwyczaj) - kieruje w ten sposób jedynie powietrze.
Komentarze (29)
najlepsze
http://www.youtube.com/watch?v=-MB9JDBe4wA
Smutna sprawa, ale film mocny.
@Nunino:
Potwierdzam, w AMS jest taxiway Victor biegnąca nad kanałem wodnym, obok którego puszczony jest tunel drogowy nurkujący pod taxiway.
@mh59ab: Mnie w przypadku tego konkretnego startu bardziej zaciekawiło dlaczego ma podniesione spoilery na lewym skrzydle i czy to normalne, ale odpowiedź znalazłem sobie sam. Tak - to normalne:)
W rzeczywistości każdy pilot stara się lądować łagodnie, ale nie zawsze wychodzi, szczególnie przy silnym wietrze. Poza tym weź poprawkę na to, że różny kąt ujęcia kamery (względem osi pasa) może mocno wpływać na to jak odbieramy dane lądowanie.