@teraz_fred_wyrucha_was: Ja tam nie zwracam uwagi na sprzęt, przyciągnęło mnie słowo "GENIALNE". Od razu wiedziałem, że autor znaleziska w kulki nie leci, i że to musi być coś fajnego.
GoPro musi mieć zajebistych marketingowców. Nie wystarczy już napisać, ze film jest o żywocie samolotu. Każdy dodaje, ze film został nakręcony kamerą GoPro.
@Tabassco: Ja nawet chodziłem do szkoły pilotów. Tak na nią mówili, bo większość chłopaków tam na pytanie kim zostaną jak dorosną, odpowiadała że pilotem. Była to szkoła specjalna. ;)
@BMcM: Tak w skrócie, na zdjęciu widać smugę kondensacyjną, dokładnie taką samą jak za silnikami odrzutowymi samolotów na wydokościach przelotowych, tylko mechanizm jej powstawania jest trochę inny. Na końcówkach skrzydeł zawsze powstają wiry, ma to związek z generowaniem przez skrzydło siły nośnej (wyższe ciśnienie na dolnej powierzchni, niższe na górnej). Naturalnie ciśnienie dąży do wyrównania więc powietrze przepływa z wyższego do niższego i tworzy się tzw. wingtip vortex (wir brzegowy, polecam
Ciekawy wykop. Mam związane z lotnictwem pytanie, czy jest tu może jakiś #ekspertyzowy potrafiący wyjaśnić nurtujące mnie pytanie mianowicie : dlaczego skrzydła niektórych samolotów np. B737, A320 mają czasem skrzydła "proste" a niektóre skrzydła zakończone zagięciem 90 stopni? Mam nadzieję, że ktoś mnie oświeci bo nurtuje mnie to już troszkę czasu.
@Jendrazzz: zgadza się, są to winglety, ale wytłumaczenie, ze służą "aby zmniejszać turbulencji" jest dość malo precyzyjne. Winglety maja za zadanie zmniejszać opór indukowany wytwarzający się na końcówkach skrzydeł, co poprawia zarówno osiągi samolotu jak i pozwala na mniejsze zużycie paliwa. Pozdr
Komentarze (56)
najlepsze
Napisane przy pomocy laptopa Acer.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora