@nikkor: w b3 I b4 wchodzilo do 110 l. mialem b3 na studiach do domu sie jezdzilo raz na 3-4 miesiace zeby rodzice zatankowali. zarcie w sloikach sie wczesniej konczylo niz paliwo w baku. :)
Stare volkswagenowskie 1.9 to jedne z najlepszych wyprodukowanych silników świata.
Zadbane do tej pory są praktycznie bezawaryjne i spalają 5-8 l/100 km.
Dzisiejsze 1.1 supermegaekohibridXDTDI na zrobią nawet 1/4 tego przebiegu bez awarii co tamte silniki, przy podobnym spalaniu (a nawet większym, bo czasami brakuje mocy do wyprzedzania i trzeba naprawdę mocno pocisnąć).
Ktoś tu może wspomnieć jeszcze gołe diesle mercedesa, bo były jeszcze bardziej trwałe - ale za to spalanie większe.
VW Passat'y B3 i B4 w combi, w które wchodzi 100l po odpowietrzaniu zbiornika przejadą,wg danych fabrycznych przy 90km/h i spalaniu 5,5l,po małych obliczeniach:100l/5,5*100km=~1818km I napiszę z doświadczenia, że wartość 1800km jest łatwo osiągalna. W B5'tki więcej jak 70 nie wejdzie.
Komentarze (46)
najlepsze
bo miło jest mieć bak mieszczący do 110 litrów do tankowania za rosyjską granicą
tez nie raz udało mi się 1200 km zrobić (Bora), cóż do czasu jak pompowtryski nie powiedziały dość :D
Zadbane do tej pory są praktycznie bezawaryjne i spalają 5-8 l/100 km.
Dzisiejsze 1.1 supermegaekohibridXDTDI na zrobią nawet 1/4 tego przebiegu bez awarii co tamte silniki, przy podobnym spalaniu (a nawet większym, bo czasami brakuje mocy do wyprzedzania i trzeba naprawdę mocno pocisnąć).
Ktoś tu może wspomnieć jeszcze gołe diesle mercedesa, bo były jeszcze bardziej trwałe - ale za to spalanie większe.
W tej chwili nastukane 492 000.
Ile powinien mieć przy sprzedaży? :D
Albo do meczetu.