@The_Only_Right: jak rusza i zmienia biegi jest taki piękny dźwięk... rrrrrRRRRRRRRynnnn dyndyndyndyn rrrrrrrrrrRRRRRRRRRRRYYYYYYYYYNNNNNNNN dyndyndyn :)
@pagan: wydech jest jedną z najważniejszych części silnika dwusuwowego. Nie bez przypadku ma właśnie taki kształt jak na filmiku. Spełnia to bardzo istotną funkcję w działaniu silnika.
Czy ktoś może mi powiedzieć co było przyczyną, że silniki dwusuwowe przegrały z zaworowcami. Są przecież prostsze w konstrukcji, osiągają niebo lepsze moce a mimo wszystko rzadko je można spotkać w praktyce, nie licząc motorów i to też w bardzo małym segmencie.
@arekg: wstydziłbyś się. Zajęło mi 1,5 minuty znalezienie odpowiedzi w Wikipedii:
Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).
Komentarze (95)
najlepsze
Mi to się kojarzy z jakąś WSK-ą na sterydach :D
Najpiękniejszy dzwięk dwusuwa to chyba etki mają :) melodia :)
Dryń dryń dryń jak schodzi z obrotów - polecam kiedyś posłuchać na żywo
Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy