@kontrowersje: niestety mijasz się z prawdą, polskie drogi betonowe mają się nijak do amerykańskich. Polskie drogi betonowe przede wszystkim nie są zbrojone w sposób wzdłużny jak tutaj, są jedynie kotwione i dyblowane. Co to oznacza? Ano to, że pręty stalowe (dyble) są jedynie używane jako poprzeczny łącznik płyt, kotew ma podobne zastosowanie ale ma haki na końcach. Dzięki temu płyty mniej się klawiszują. Dodatkowo, polskie czy nawet zarganiczne firmy z polskimi
@Johnus: no sorry, piszesz, że mijam się z prawdą ale nie podajesz na to żadnego sensownego argumentu
1. podajesz przykład jakości wylewanego betonu - to jak ktoś go wcześniej przygotował nijak ma się do metod jego układania czy ogólnie do budowania (prac budowniczych); jakkolwiek być może masz rację
2. w drugim akapicie odnosisz się dokładnie do tego co ja opisałem jako "gorzej jeśli chodzi o..." - czyli tu praktycznie nasze doświadczenia/przeświadczenia
Fajnie to wygląda bo pokazali najłatwiejszą część budowy drogi. Kładzenie masy asfaltowej lub betonu jest najłatwiejszą i najbardziej "widowiskową" częścią budowy. Najtrudniejsze i najbardziej żmudne są prace ziemne i przygotowanie całej podbudowy pod drogę.
@kirukisu: Tylko beton! Pod Szczecinem Hitler położył i do dzisiaj jeździmy po betonowych płytach nad morze ;) Co z tego że asfalt tańszy przy kładzeniu skoro wytrzyma 3x krócej niż betonowa autostrada?
Autostrada od Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami była budowana juz taka technologia. Tzn. autostrada betonowa. Maszyna która "układała" nawierzchnię, szła całą szerokością od razu. Czyli 2 pasy ruchy+pobocze (łącznie ok 5,5m betonu). Maszyna odczytywała wysokość ustawioną na lince zaraz za pasami jezdni z jednej jak i z drugiej strony. Linka była ułożona na metolowych prętach wbijanych co 5m, na których znajdowała się złączka, która regulowało się na daną wysokość. Całość prac
Komentarze (119)
najlepsze
gorzej jeśli chodzi o budowę podbudowy (nasypu), profilowanie zakrętów czy uszczelnianie łączeń
1. podajesz przykład jakości wylewanego betonu - to jak ktoś go wcześniej przygotował nijak ma się do metod jego układania czy ogólnie do budowania (prac budowniczych); jakkolwiek być może masz rację
2. w drugim akapicie odnosisz się dokładnie do tego co ja opisałem jako "gorzej jeśli chodzi o..." - czyli tu praktycznie nasze doświadczenia/przeświadczenia
źródło: comment_RIBMnBdQQfmDS9j9NxiKR7MYxSDbUGWh.jpg
PobierzTaniej położyć betonową czy asfaltową?
@WielkaPolska: Nowoczesne betonowe nawierzchnie nie produkują większego hałasu niż asfaltowe. Tak samo nie czuć na nich dylatacji.
@artos69: Jest bardzo dużo odcinków:
A2, granica - Nowy Tomyśl
S8: Piotrków - Mszczonów
A4: granica - Wrocław (i chyba jeszcze dalej)
to tylko wybrane fragmenty
@pietro137: beton, jeżeli chodzi o zużycie, same plusy, natomiast jest droższy
Plusy asfaltu:
-tańszy
-bardziej cichy
-łatwiejszy w naprawie
Minusy asfaltu:
-podatny na wys. temp
-krótszy czas używania
Plusy betonu
-dłuższy czas używania
-niewrażliwy na wys. temp.
Minusy betonu:
-droższy
-głośniejszy
-trudniejszy w naprawie
źródło: comment_NR8iJ7psUBiC7pKiD8zUkoHHc070AaQP.jpg
Pobierz