Cześć,
Chcielibyśmy przedstawić drogę, którą musieliśmy przebyć, aby móc wydać grę na Google Play.
Mam nadzieję, że ten artykuł okaże się pomocny dla osób, które myślą o tworzeniu własnych aplikacji i znajdą w nim wskazówki i być może inspirację.
Początek
Na początku był chaos...;) a tak na poważnie to na początku była zwykła fascynacja Androidem.
Zaczęło się od stworzenia małej gierki, w której gracz za pomocą akcelerometru poruszał kulką i musiał przejść przez labirynt do końca planszy.
Całość była napisana w czystej Javie poza generatorem plansz, który był napisany w C++ (JNI).
Podczas tworzenia tego projektu do głowy wpadło wiele ciekawych mechanizmów i podstaw Androida.
Jeżeli ktoś chciałby zacząć swoją drogę z Androidem to polecamy popisać troszkę takich małych projektów :)
Wraz z rozwojem gry pojawiały się coraz to nowe problemy techniczne, między innymi optymalizacja algorytmu wykrywania kolizji przy coraz bardziej rozbudowanych planszach itp.
Pomocy w takich przypadkach kiedy z czymś utknęliśmy można szukać w internecie podpatrując jak to zostało rozwiązane w innych aplikacjach.
Ewolucja
Z czasem gra coraz bardziej ewoluowała i przestała przypominać to czym na początku miała być (w pozytywnym sensie ;)).
Gra nie posiadała już perspektywy z góry, ale z boku, tak jak jest to w klasycznych grach platformowych.
Wkrótce też doszły pierwsze potwory - protoplasta muchy z finalnej wersji naszej gry (swoją drogą ewolucja sztucznej inteligencji muchy to materiał na osobny artykuł :D ) oraz protoplasta naszego "krokodyla", który również ma bardzo bogatą historię od prostego stworka do dość inteligentnej i groźnej kreatury :)
Niestety sporo czasu zajęło nam zanim uporaliśmy się z takimi problemami jak szybkie tworzenie nowych przeszkód, detekcja kolizji już nie z samym podłożem co z przeciwnikami w grze.
Geneza powstania bohatera
Tworzenie gry zaczęliśmy od mechaniki rozgrywki.
Nadszedł jednak czas na stworzenie głównego bohatera.
Po długich poszukiwaniach znaleźliśmy fantastycznego grafika, który wcielał w życie nasze najbardziej szalone pomysły. Michał, kochamy Cię <3
Na markecie można znaleźć pełno podobnych gier do Angry Birds, Temple Run itp., dlatego daliśmy naszemu bohaterowi całkowitą swobodę poruszania się w powietrzu.
Początkowo pod naszego bohatera podstawialiśmy gotowe postacie z innych gier jak np. Mario z dorobionym śmigłem na czapce lub postać z gry Baloon Fight.
Nadszedł jednak moment w którym musieliśmy się na coś zdecydować.
Tylko na co? Co potrafi latać? Może jakaś postać z jetpackiem?
Był nawet pomył żeby bohaterem była ośmiornica, a gra odbywała się pod wodą.
Jeden z nas naciskał żeby postać była kurczakiem bo ptaki dobrze czują się na Google Play. Pozostali upierali się na postać robota.
Po bardzo intensywnej burzy mózgów doszliśmy do porozumienia.
Główną postacią został Robo Chicken - kurczako robot, a akcja toczy się na futurystycznej farmie w Kentucky pełnej mechanicznych i zmutowanych zwierząt, których wybieg ograniczają liczne przeszkody takie jak lasery, kule Tesli, strzelające działka coby nie było nudno :D
Progress
Po kilku miesiącach tworzenia gry coraz mocniej odczuwaliśmy zmęczenie i brak czasu, bo poza grą pracujemy na etacie i jeszcze się czasem uczymy ;)
Jendak po pewnym czasie stwierdziliśmy, że musimy przyspieszyć tworzenie gry.
Nasze oczy skierowały się na początku na bibliotekę "libgdx", która mogłaby nam zaoszczędzić trochę czasu.
Ten romans nie trwał jednak zbyt długo i zainteresowaliśmy się wielkim kombajnem do tworzenia gier - Unity.
Po pewnym czasie w 100% przenieśliśmy swój kod do Unity co okazało się strzałem w dziesiątkę.
Sam development okazał się przyjemny, a tworzenie plansz stało się o wiele szybsze.
Dzisiaj po tych doświadczeniach wiemy, że stworzenie dobrego silnika gry to jedno, zaś sam proces tworzenia "zawartości" gry to drugie.
Finał
Po długiej i zaciętej walce z przeciwnościami losu w końcu udało się nam wypuścić grę na Google Play dokładnie 30 Czerwca w samo południe :)
Teraz przed nami stoi kolejne wielkie wyzwanie - promocja gry.
Mówiąc szczerze, nie za bardzo się na tym znamy i jesteśmy trochę jak dzieci we mgle.
Staramy się wszelkimi siłami wypromować Kentucky Robo Chicken'a - bo to całkiem fajna gra ;)
Tutaj mamy pytanie/prośbę do wykopowiczów obeznanych w temacie - Jak się skutecznie promować ? Co zrobić, żeby nasza gra była widoczna?
Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc w promowaniu i za konstruktywną krytykę oraz inne cenne rady.
Bardzo prosiłbym również o ocenę gry i dodanie komentarza jeżeli się wam spodoba ;)
Link do Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.gameish.krc
Link do FB:
https://www.facebook.com/pages/Kentucky-Robo-Chicken/138622873007192
Alternatywny link do pobrania gry:
//slideme.org/application/krc
Pozdrawiamy, życzmy miłej gry.
Komentarze (129)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
2. Grafiki robicie rastrowo czy wektorowo?
3. Jak sobie radzicie z różnymi proporcjami
1. Czas. libgdx to swietna biblioteka, ale nie stworzysz w niej tak szybko gry jak w Unity.
2. Roznie. Staramy sie robić
Dla Androida będzie do Java (ewentualnie JNI i C++ , ale to jak jesteś już bardziej obeznany w tematyce Androida) a dla IOS Objective C.
Spróbuj na początek napisać coś bardzo prostego. Może to być na przykład plansza z jednym kwadratem (powiedzmy, że będzie to Twoja baza) i kulką, która w prostej linii kieruje się do bazy i kiedy już się z nią zetknie to gra się
rozumiem doskonale chęć stworzenia czegoś "swojego".. ale
Uważam jednak, że pisanie tej gry na początku w czystej Javie miało ogromny wpływ na nasz rozwój.
Dzisiaj już wiemy mniej więcej czym są silniki gier, z jakimi problemami musieli się
:)
Tak na poważnie to nie zastanawialiśmy się nad tym. Jeżeli masz aplikacje to poprostu ją wrzucasz na market i wsio :)
Wszelkimi formalnościami prawnymi będizemy się martwić dopiero jak odniesiemy jakiś sukces, ale póki co to skupiamy się wyłącznie na programowaniu i w tym momencie na reklamowaniu naszej