Witajcie,
Na prośbę kilku userów Wykopu miałem wrzucić parę ciekawostek na temat grafiki 3D i efektów specjalnych we współczesnych filmach, tak więc o to jest.
Będzie to dość chaotyczny zbiór tego co znam, co lubię, no i to co może was zaciekawić. Liczę po za samym Wykopem raczej na dyskusję w komentarzach bo wiem, że mamy kilku osobników "z branży" na Wykopie.
Ostrzegam - Wykop ten zawiera bardzo dużo filmików (w sumie na nim się tylko opiera).
Nie mam zamiaru rozpisywać się o grafice bo temat jest zbyt rozległy - mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.
Nie będzie to AMA, bo AMA nie chcę, ale postaram się odpowiedzieć na prawie wszystkie wasze pytania, tak więc pytajcie, ale przed pytaniami zapraszam na długi seans! :)
Zacznę od czegoś chyba bardzo znanego, coś co natchnęło mnie do brnięcia dalej w tą branżę.
Prace Alexa Romana:
oraz druga jego praca:
Po kilku latach nadal stwierdzam, że facet robi genialną robotę, na pewno możecie się od niego uczyć ;)
Drugi autor którego prace mi się podobają, trochę podobna kategoria do pana wyżej, tylko bardziej skupia się na "stillach" (czyli pojedyncze klatki) - Marek Denko
Przykładowe prace:
Koniec z imiennikami, teraz kilka prac z rzutu które mi się spodobały, jest tego zbyt dużo, wybieram nie koniecznie najlepsze, ale takie które są w jakiś sposób interesujące:
Prosty temat, fajna koncepcja stylistyczna:
Trochę creepy reklama która ostatnio widziałem :D
Fap-content dla ludzi siedzących w cząsteczkach i symulacjach
Fajny short, świetne wykonanie, co prawda bez głębszego sensu, ale wiadomo, że tym razem nie będziemy fapić nad fabuła ;)
Bardzo prosta zabawa grafiką 2D, a jakże ciekawa
No i chyba klasyk compositingu który musi znać każdy
To tyle jeśli chodzi o krótkie formy, teraz chciałbym wam przedstawić dwa moje ulubione showreele osób prywatnych (stan na dzień 2013-03-12)
Numer 1:
i bardziej na poważnie... ;)
No i teraz crème de la crème, czyli to co tygryski lubią najbardziej - Making ofy! (w skrócie mofy ;))
Oczywiście była ostra selekcja, jest tego ZBYT DUŻO! Jednak w jakiś sposób gdzieś tam utkwiły mi w pamięci.
Jedziemy.
Spiderman:
Harry Potter! (mówicie co chcecie ale CG ma świetne, film też niczego sobie. Btw. MPC to jedna z większych firm tego typu)
John Carter, film kupa, ale warto obcenić. Mamy polaków w składzie tego filmu (przynajmniej ja wiem o minimum jednym)
Brakedown (czy tam mof) z Prometeusza. Jeden z moich ulubionych bo jest w nim dużo compositingu, a to lubię :)
Jak wyżej, tylko dochodzi sporo symulacji. Film Pojutrze. Też kupa, ale nad efektami swoje odsiedzieli.
Kolejny z typu "moja działka" trochę compositingu, trochę matte paitingu!
MOF z ostatniego filmu Denzela. Może nie jest jakiś fantastyczny ale ma dobre momenty które myślę, mogą zaciekawić.
MOF z Boardwalk Empire. Też całkiem ciekawy, dużo szerokich planów i jedna scenka całkiem ciekawa :)
MOF z fragmentu Trailera do World of Tanks chyba na Filipiny jeśli dobrze pamiętam.
Making of z Shorta jakieś małej firmy z Norwegii (jeśli dobrze pamiętam)
Brakedown cząsteczkowy kilku zdolnych chłopaków:
Makuta, hindusy w natarciu! Wy się śmiejecie z ich kina a oni działają całkiem prężnie! (fajna muzyczka w tle)
Musiało być... no musiało, w końcu to nasza produkcja, prawda...? ;)
Pozdrowienia dla Tomka i reszty ekipy! Świetna robota!
Na koniec jeszcze mała prywata, pracę koleżanki z pracy. Grafika 2D, jako, że jestem w tym cienka dupa, to mam większy szacunek dla tych prac.
Autorka: Natalia Szrama aka
raterio
Komentarze (196)
najlepsze
Rzucę jeszcze tylko 2 linkami dla tych, co by chcieli zacząć w 3d, moze kogos zaciekawi:
https://www.udacity.com/course/cs291
https://www.edx.org/courses/BerkeleyX/CS184.1x/2013_Spring/about
No i zapraszam do zadawania pytań, może też jakieś prośby? Jestem otwarty!
Przykład który był nawet na wykopie: http://www.wykop.pl/link/1183221/tomek-baginski-kokaina-animacja-online/
Co myślisz o nowoczesnych silnikach 3D, mój kolega grafik był pod wrażeniem sandboxa cryengine 2.
Btw. To jest bardzo krótka animacja, ale potrafię sporo o niej się rozgadać w cztery oczy. Na wykładzie w jednej ze szkół rozgadałem się na jej temat z dobre 20 minut, chociaż mieliśmy inne rzeczy do omówienia!
Drugie - poznać Aftera na wylot.
Trzy - podszkolić się w designie.
Cztery - podglądać najlepszych.
Pięć - próbować robić coś swojego aż do upadłego. Na początku jakieś krótkie formy 5-10 sekund.
Sześć - ....?
Siedem - PROFIT? ;)
A no i po wpisaniu "Motion Graphic" powinieneś znać
Czasami też ilustracje 2D ale w mniejszym stopniu.
Ps. wywołuj mnie przez @loczyn albo napisz na skype/mail, chociaż staram się tu zaglądać to mogę kogoś ominąć :)
W grafice 3D jest dużo roboty dla ludzi nieutalentowanych, a "smaku" nabierzesz poprzez doświadczenie.
Warto spróbować!
Spoko jeszcze jest ten pdf: http://shop.3dtotal.com/training/training-ebooks-photoshop/photoshop-for-3d.html
Polecam też Viscorbel, pamiętam też, że kiedyś był tutek pod Maxa z tej La Salla http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?roPos=1&catDisplay=7&id=1488#.UULbShxhV8E
A oświetlenia ucz się z tradycyjnych technik jak fotografia czy operatorka.
Komentarz usunięty przez moderatora