Wspomnień czar: Motocykl MZ 250 - film instruktażowy dla serwisów
Czyli duma Niemieckiej Republiki Demokratycznej rozkładana w drobny mak i składana z powrotem. Ciekawostka: Skrót MZ ETZ oznacza: Fabryka Motocykli w Zschopau, jednocylindrowy z widelcem teleskopowym i Ramą o centralnym przekroju skrzynkowym. Pozostałe 9 części w powiązanych
k.....2 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 8
Komentarze (8)
najlepsze
PS Nie ma to jak dwusuwy!
Sam mam dwusuwa, ale z trochę innej ligi - mam WSK M06-64 z 1966. Od dwudziestu lat stoi rozebrana w mak przez mojego tatę. Kilku części już brakuje, niektóre mama wyrzuciła (złom z piwnicy). Częściowo ją dokompletowałem, ale jeszcze długa droga przede mną. Straciłem motywację.
Może kiedyś...
Czy może ktoś w temacie polecić mi jakiś bardzo ekonomiczny motocykl typu skuter lub nieskuter zdolny do ciągłej jazdy z prędkością 120-130 km/h? Wstępnie sądzę, że wystarczyła by pojemność 125, 150 lub 250 ccm. Nie potrzebuję jechać szybciej niż 140 km/h. Chcę tylko po prostu nie być ciągle wyprzedzany przez samochody, ponieważ to jest niebezpieczne. Za to jedno z najważniejszych dla mnie to jaknajmniejsze spalanie.
Maksymalna 125-130 km/h, przyspieszenie 6,6s do 80, 10,9s do 100 km/h. Zużycie paliwa gdzieś między 4 a 6 l/100km.
Z obecnych maszyn, to każdy lekki czterosuwowy motocykl (jak Yamaha YBR) pali śmieszne ilości paliwa (<3l/100 dla 125 ccm). Skutery palą troszkę więcej, bo przekładnia bezstopniowa powoduje dodatkowe opory.