Sam jestem użytkownikiem starej (17 letniej) Xantii z takim zawieszniem. Komfort jazdy nieporownywalnie większy.
Z ciekawostek moge dodać że w nowych samochodach z takim zawieszeniem (c5) podczas szybkiej jazdy po autostradzie samochód sam się obniża o pare cm - zmniejsza sie opór powietrza i zużycie paliwa :)
@muuzyk: ogolnie jest tak ze sie po prostu jezdzi, nie wymienia amortyzatorow, i tylko raz na jakis czas dolewasz płynu "lhm". Jednak jak cos sie zepsuje to samochód "opada" prawie do konca i zabardzo sie jezdzic nie da. Toszt takiej naprawy zazwyczaj wtedy nie zamuka sie w 1kzl. Jak na prawie 20letni samochod to duzo.
Citroen XM to naprawdę było i jest wspaniałe auto mimo swojego wieku. Moim zdaniem bardzo niedocenione i awaryjne pod względem elektryki (notabene przygotowanej przez... koncern Bosch'a ). Wynalazek pneumatycznego zawieszenia jest genialny, ale z drugiej strony wykonanie wielu jego elementów było po prostu felerne. Chętnie bym się przejechał takim starym DS3 ;D
@etherway: Masz rację - chodziło mi oczywiście o DSa (nie DS3). Jeśli chodzi o kwestie serwisowania - pełna zgoda - nikt w owym czasie nie potrafił tego dobrze serwisować łącznie z ASO w Polsce - zresztą do dzisiaj znajomy który ma własnie XMa serwisuje go samemu jeśli chodzi o zawieszenie. Citroeny jakościowo nie są złymi samochodami - może poza nowszymi modelami z serii C3-C5. W "rodzinie" jest mały Citroen AX, który
@skud: Nie hydrauliczne a hydro-pneumatyczne, niby mała różnica ale jednak znacząca, bo hydrauliczne zawieszenie to masz w każdym aucie z amortyzatorami olejowymi natomiast w Cytrynkach masz właśnie hydro-pneumatykę. Jak się przebije to poproś adm o poprawienie tytułu...
Komentarze (24)
najlepsze
Z ciekawostek moge dodać że w nowych samochodach z takim zawieszeniem (c5) podczas szybkiej jazdy po autostradzie samochód sam się obniża o pare cm - zmniejsza sie opór powietrza i zużycie paliwa :)