W zestawieniu Autokultu najbardziej brakuje mi auta Mitsubishi , konkretnie Lancer Evo Miev.
Silniki elektryczne w kołach bez skrzyni biegów, dyferencjału i odzysk energii przy hamowaniu to przyszłość. Przede wszystkim eliminować straty w przekazywaniu napędu.
Po za tym system kontroli trakcji z pełnym kontrolowaniem każdego koła i dostępem do pełnej mocy na każdym kole.
@houk: Silniki spalinowe to jak sięgną 40% to jest przyzwoicie :) Przekładnie mechaniczne są tu najmocniejszym ogniwem. Ich sprawności podchodzą pod 100%, więc silnik elektryczny poprawiający charakterystykę całego napędu to w gruncie rzeczy dobra sprawa. Tylko te ciężkie akumulatory...
@Dziekan5: Hybrydy mnie osobiście nie podchodzą ... Masz duży ciężki silnik + skrzynię z małą sprawnością (silnik spalinowy to chyba max 60%) + dodatkowa przekładnia do spięcia silnika elektrycznego z spalinowym + akumulatory. Czyli większa masa całości , nadal straty na przekładniach, dyferencjałach, dodatkowa przekładnia a każdy kilogram dodatkowy to albo gorsze przyspieszenie albo większy silnik i spalanie. Kicha.
Kiedys ogladałem wizje samochodu przyszlosci inzynierow w latach 50-60. Nic sie nie sprawdziło. Koncepcje byly bardzo podobne tylko bardziej archaiczne i powyginane.
Dlaczego nikt nie beirze pod uwage tego, ze ludzie beda coraz grubsi i mniej sprawni (bo taka jest tendencja) i przewidują auta dla cwiczących yoge?
Dlaczego auto przyszlości w każdej wizji ma charakter sportowy? Tak jest od 50 lat.
A ja nie wiem dlaczego cały czas promuje się pogląd jakby auta napędzane silnikami spalinowymi miały odejść do lamusa. Szczerze powiedziawszy, bardziej wierzę w to, że prędzej powstaną paliwa płynne otrzymywane drogą syntetyczną niż ludzkość opanuje wcześniej inny sposób składowania energii. Już teraz np. w Brazylii bardzo dużo samochodów jeździ na bioetanolu.
@Idi0ta: Z tym nie jest już tak źle ... Ogniwa A123 zwane też LiFe mają bardzo wysokie prądy ładowania co umożliwia przyjęcie dużej ilości energii przy hamowaniu. LiPo też radzi sobie coraz lepiej. IBM nie dawno informował że ma jakieś nowe aku Litowo tlenowe które pozwolą przy tej samej pojemności ograniczyć wagę 4 krotnie.
Komentarze (17)
najlepsze
Silniki elektryczne w kołach bez skrzyni biegów, dyferencjału i odzysk energii przy hamowaniu to przyszłość. Przede wszystkim eliminować straty w przekazywaniu napędu.
Po za tym system kontroli trakcji z pełnym kontrolowaniem każdego koła i dostępem do pełnej mocy na każdym kole.
W
Dlaczego nikt nie beirze pod uwage tego, ze ludzie beda coraz grubsi i mniej sprawni (bo taka jest tendencja) i przewidują auta dla cwiczących yoge?
Dlaczego auto przyszlości w każdej wizji ma charakter sportowy? Tak jest od 50 lat.
Wizjonerzy za przeproszeniem " z tyłka wzięci"...