@brokenik: Może się całkiem nie znam, ale specyfika opengl i sterowników X11 powinna być taka, że dopóki wszystko da się skompilować pod daną architekturę, to musi działać :) Jedyny problem może być właśnie ze sterownikami X11 obsługującymi DRI, mam wrażenie, że społeczność nie nadąża za tymi wszystkimi układami graficznymi, a producenci nie chcą pomagać.
@msichal: Nie przesadzałbym. Problem jest z tym, że inne architektury to również bardziej skomplikowane sterowniki wideo. Ale wszystko idzie w dobrą stronę z tym, że "otwarte gry" nie oznacza (darmowe). Wystarczy powiedzmy, że producent wrzuca grę do jakiegoś płatnego repozytorium i ta jest z automatu kompilowana na wiele różnych platform sprzętowych. Myślę, że akurat z grami dałoby się to zrobić bez najmniejszego problemu patrząc na fakt, że np. taki ScummVM został
@corinarh: Raczej jeśli stwierdzą, że opłaca im się to portować. To nie jest tak, że jest steam na Linuxa i każda gra będzie na nim działać, jeśli twórcy się zgodzą. Valve też nie będzie za nich gier portować. To, że gra jest na Maca jeszcze nic nie znaczy.
anizacja ARB która rozwija OpenGLa dała w przeszłości dupy nie wykorzystujac szans i np. pozwalając NVIDI i ATI pisac własne shadery które działały tylko na nich.
@kaczor: To, że powstanie steam na Linuxa to nie znaczy, że od razu wszystkie gry ze steama Windowsego będziesz miał. A akurat na Limbo to bym nie liczył.
Komentarze (115)
najlepsze
I znalezisko z potwierdzeniem tego, że Steam na linuxa będzie też już BYŁO, choć wtedy to była tylko wzmianka :)
@kaczor: To, że powstanie steam na Linuxa to nie znaczy, że od razu wszystkie gry ze steama Windowsego będziesz miał. A akurat na Limbo to bym nie liczył.
Granie przez wine w trybie slow-motion to męka