Holendrzy zaczną niebawem sprzedawać pierwszy komercyjny latający samochód!
"The Personal Air and Land Vehicle" - PAL-V będzie można nabyć już w 2014 roku. Koniecznie obejrzyjcie film który można znaleźć w treści artykułu [ENG]
R.....a z- #
- #
- #
- #
- #
- 81
Komentarze (81)
najlepsze
Jak będzie miał być samochodem to od razu dojdą regulaminy ECE i tego tak lekka konstrukcja łatwo nie przejdzie. (Nacisk na słupek A od góry, czołowy i tylny crash, ciągnięcie za punkty kotwienia pasów, uderzełe łbem w kierownice/stery itp. Cięzkie przy konstrukcji
Latający samochód może być tylko jeden: http://i.imgur.com/bWnnX.jpg
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8
Lotnictwo ma niestety sporo ograniczeń eksploatacyjnych- konstrukcję lotnicze z uwagi na wymagany niski cięzar są bardzo delikatne i tym samym nieodporne na przypadkowe uszkodzenia o które łatwo w przypadku poruszania się po drodze.
W samochodzie jak się coś urwie to masz spore szanse że przeżyjesz. W lotnictwie są dużo mniejsze szanse.
Konstrukcje lotnicze sa projektowane zupełnie inaczej niż samochodowe, nie ma pojęcia nośności granicznej czy stanów pokrytycznych. Jak przekraczasz dopuszczalne obciązenia w takiej konstrukcji półskorupowej z kompozytów to jest tylko trach i po zabawie. Dlatego wydaje mi się że poodzenie tych
strasznie droga jest ta licencja, może jakaś przynależność do klubu czy szkółka.
Jak na razie to mam PPG, i ciągnie mnie do normalnych samolotów :)
Takie ustrojstwa będą użyteczne wtedy, gdy pilotowanie będzie łatwe jak jazda samochodem, czyli automatyczna kontrola lotu i trajektorii antykolizyjnej. Pacjent tylko trzyma kierownik we łapach jak pada od konsoli i nadaje z grubsza kierunek, a komp koryguje.
Komentarz usunięty przez moderatora
Po co jeździć jak można tym gównem latać? Drugie primo, jeżeli urządzenie potrzebuje ingerencji do złożenia śmigła, bądź skrzydeł to można to potłuc o kant d...No i trzecie primo, jezeli to coś ma właściwości jezdne hulajnogi skrzyżowanej z taczką to nie ma o czym gadać