Wpis z mikrobloga

Jakie dalibyście zabezpieczenia do tokarki? Mam zamiar za jakiś czas wziąć się za budowę, mam już większość elementów, ale nie wiem jakie środki bezpieczeństwa tam wcisnąć. Odpalana będzie na taki pedał jaki jest czasem w maszynach do szycia, wcześniej trzeba będzie przełącznik wcisnąć, ale nie wiem czy to nie za mało jak na samoróbkę. Nie chcę stracić palców.

#majsterkowanie #tokarka #bhp
  • 13
  • Odpowiedz
@volden: Robisz według jakiś planów czy całkowita samoróbka? Jeśli będzie świetnie wyważona to zabezpieczenia będą formalnością, inaczej nawet one nie pomogą jak wszystko się rozsypie przy obrotach ;)
  • Odpowiedz
@SGajusz: będę się wzorował na planach z neta, ale głównie to będą moje własne rozwiązania, bo wątpię żebym znalazł plan wykorzystujący elementy, które mam i chcę użyć. To jest jeszcze świeży pomysł i nie wiem dokładnie jak się za to zabiorę.
  • Odpowiedz
@rebul4: niby tak, ale ja jestem kompletnym amatorem i nie zaufam sobie na tyle żeby sprawę bezpieczeństwa olać. Niby to ma być słaba maszyna do obróbki drewna, ale jestem zbyt piękny i zbyt młody żeby umierać

  • Odpowiedz
@volden: myśle że pedał to już dobre zabezpieczenie bo jak cię wciągnie to zgaśnie (ale nie wygodne to pewnie będzie), dodaj jeszcze jakąś niewielką osłonę przy uchwycie żebyś materiałem w głowę nie dostał jak wyfrunie, najlepiej żeby była otwierana jak trzeba będzie tam do tego łapy wsadzić podczas pracy żeby coś przypolerować
  • Odpowiedz
@rebul4: jeszcze nic nie mam jeżeli chodzi o plany, obecnie to jest faza obmyślania, nie dawno wyszedłem na strych i znalazłem tam w cholerę sprzętów, jak tak to oglądałem to znalazłem właściwie wszystko do takiej tokarki, teraz mam matury i nie mam czasu (przynajmniej tak sobie wmawiam) na jakieś projekty. Wszytko jeszcze siedzi mi w głowie, silnik jest ze starej pralki, jeszcze nie wiem jaka moc, ale dość energiczny.
  • Odpowiedz