Macie doświadczenie ze sklepami #teletorium? Chcę kupić telefon z drugiej ręki, podobno jeszcze rok gwarancji i bez brandu i chce się upewnić czy będę miał gwarancję producenta, bo słyszałem że teletorium często działa jak komis i sprzedaje używki, a gwarancje realizuje jako oni, bo nie wydają dokumentów do realizacji gwarancji bezprosrednio u producenta. Prawda to? #telefony #smartfony #android #htc
@FrankUnderwood Najlepiej będzie jak zapytasz sprzedawcy. Wielokrotnie takie telefony mają gwarancje producenta która się nie skończyła i wtedy bez problemu zostanie wysłany na naprawę do oficjalnego serwisu. W przypadku jej zakończenia zazwyczaj nie ma jeszcze roku gwarancji a jakieś 3 miesiące i wtedy jest to gwarancja serwisowa
@FrankUnderwood: Jeśli załączyli Ci poprzednią fakturę masz możliwość wysłać do producenta sam. Jeśli nie, wydany masz paragon marżowy/komisowy (towar używany) i producent odrzuci Ci taki paragon z racji, że nie jest to VAT 23%. W takim wypadku udajesz się punktu sprzedaży i oni sami to realizują, przekazując do producenta. I jeśli zapytałeś i sprzedawca przekazał Ci informację, że jest to gwarancja producenta dostaniesz kwit serwisowy z oficjalnego serwisu z numerem serwisowym,
@archi3: Ale wiesz że jest różnica między fakturą Vat z procedurą marży (możesz wliczyć w koszty normalnie, Vat wynosi 0%) przy skupie telefonów używanych a fakturą VAT 23%? Jeśli teletorium skupuje telefon od osoby fizycznej to jeśli ta nie wystawi im faktury 23% to mogą skupić go jako używany z procedurą marży i sprzedają również z procedurą marży jako sprzedaż powtórna. Aczkolwiek oni przy kontakcie z producentem mogą potwierdzić datę aktywacji
@FrankUnderwood: jeżeli będziesz miał typowy paragon z vatem nie masz o co się martwić. A jeśli vat jest 0% na paragonie to tylko punkt sprzedaży odpowiada za Twoją gwarancję i on Ci odpowie jaką może Ci zaoferować czy producenta czy serwisowa.(niektórych faktur nie wydają ze względu na RODO)
@archi3: To ja Ci powiem, że też w takim pracuje i tak się składa, że wszystkie gwarancje tak przeszły. W momencie kiedy jest 23% producent może zwrócić się ewentualnie do sprzedawcy z jakiej hurtowni/magazynu telefon pochodzi o poprosić o fakturę zakupu przez niego, ale takie sytuacje są znikome.
@archi3: Wszystko zależy od franczyzobiorcy z jakiej dystrybucji mają telefony. A co do zagranicznej dystrybucji to telefony kupione w europie też kwalifikują się na naprawę gwarancyjną w Polsce, problem pojawia sie gdy telefon pochodzi z USA lub Azjatyckiej dystrybucji
#telefony #smartfony #android #htc