- 6
Mam klasę Figura, do reprezentowania obiektów na ekranie i dziedziczącą z niej klasę FigTrojkat z przeładowaną metodą rysuj() .
W klasie odpowiedzialnej za wyświetlanie openGLa zrobiłem sobie Qlist na obiekty Figura.
A w jej konstruktorze przypisuję do listy obiekt Trójkąta:
ListaDoNarysowania.append(FTR);
Później w painGl mam coś takiego:
{
ListaDoNarysowania[i].rysuj();
}
Kompilator nie wywala błędów, a program i tak nie
W klasie odpowiedzialnej za wyświetlanie openGLa zrobiłem sobie Qlist na obiekty Figura.
QList<Figura> ListaDoNarysowania;
A w jej konstruktorze przypisuję do listy obiekt Trójkąta:
FigTrojkat FTR = new FigTrojkat(0,0);
ListaDoNarysowania.append(FTR);
Później w painGl mam coś takiego:
for(int i=0; i < ListaDoNarysowania.size(); ++i)
{
ListaDoNarysowania[i].rysuj();
}
Kompilator nie wywala błędów, a program i tak nie
- 2
@duffman: Po pierwsze, odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego chcesz korzystać z polimorfizmu? W 99% przypadków tak na prawdę nie chcesz z niego korzystać. Jeśli jednak się uprzesz, to musisz operować na wskaźnikach:
Oczywiście, nie zapomnij później o zwolnieniu pamięci zaalokowanej przez operator new. Kwestie nazewnictwa pozostawię już bez komentarza.
QList ListaDoNarysowania;
ListaDoNarysowania.append(new FigTrojkat(0, 0));
for(int i=0; i < ListaDoNarysowania.size(); ++i)
{
ListaDoNarysowania[i]->rysuj();
}
Oczywiście, nie zapomnij później o zwolnieniu pamięci zaalokowanej przez operator new. Kwestie nazewnictwa pozostawię już bez komentarza.
- 1
Jest jakieś dobre narzędzie, biblioteka która pozwala zapisywać binarnie jakieś struktury, obiekty itp? Może być też jakiś sposób ze standardowej biblioteki/bibliotek
#cpp #programowanie #sylwkesiepyta
#cpp #programowanie #sylwkesiepyta
- 2
@sylwke3100: Jakiś czas temu na reddicie było: http://uscilab.github.io/cereal/
Cześć Mirki, pomożecie? #programowanie #naukaprogramowania #cpp #sfml
main.cpp
object.cpp (Object.h raczej nie potrzebny)
Próbuję napisać program, który będzie w oknie wyświetlał animację poruszających się kilku kółek analogicznie jak w TYM kursie. Niestety mam problem z ostatnią pętlą w funkcji main, która miałby wyświetlać obiekty. Kombinowałem trochę, ale nie wiem już jakie argumenty podać, do jakiej klasy mają należeć itp. Kompilator wywala mi taki log:
main.cpp
object.cpp (Object.h raczej nie potrzebny)
Próbuję napisać program, który będzie w oknie wyświetlał animację poruszających się kilku kółek analogicznie jak w TYM kursie. Niestety mam problem z ostatnią pętlą w funkcji main, która miałby wyświetlać obiekty. Kombinowałem trochę, ale nie wiem już jakie argumenty podać, do jakiej klasy mają należeć itp. Kompilator wywala mi taki log:
-------------- Build: Debug in SFML new (compiler: GNU
#php #mysql #cpp #c #webdev #html #html5 #programowanie
Szukam jakichś ciekawych źródeł, które pozwoliłby mi trochę rozwinąć swoje umiejętności. Obecnie jestem na etapie średnio zaawansowanego C/C++/Javy i liznąłem wstępnie PHP/HTML5/CSS3. Strzelam, że teraz przydałoby mi się ogarnięcie wzorców projektowych, w szczególności MVC. Coś nawet zrozumiałem na wikipedii, ale ciężko jednak znaleźć po ludzku napisane tutoriale/opisy od tego, większość powtarza ślepo te same definicje i odwołuje się do książek, przede wszystkim tej "bandy
Szukam jakichś ciekawych źródeł, które pozwoliłby mi trochę rozwinąć swoje umiejętności. Obecnie jestem na etapie średnio zaawansowanego C/C++/Javy i liznąłem wstępnie PHP/HTML5/CSS3. Strzelam, że teraz przydałoby mi się ogarnięcie wzorców projektowych, w szczególności MVC. Coś nawet zrozumiałem na wikipedii, ale ciężko jednak znaleźć po ludzku napisane tutoriale/opisy od tego, większość powtarza ślepo te same definicje i odwołuje się do książek, przede wszystkim tej "bandy
- 1
@Xanatos: Jeśli rzeczywiście jesteś na etapie średnio zaawansowanym w C/C++/Javie, to czemu nie iść w tym kierunku? Odnośnie C++, polecam Scotta Meyersa - "Effective C++" i "More Effective C++", a także reddita/hacker news.
#technologia #ebook