@Felonious_Gru: Źle kombinujesz. Naprawiam takie rzeczy prawie że codziennie. Ogarnij odpowiednie piny i powymieniaj z przewodem na odległość sięgającą poza "harmonijkę". Będzie działać kolejne kilka lat ;)
@Felonious_Gru: Da się :) w zeszłym tygodniu od fabii taką naprawiałem. Do pinów co prawda mam prywatne dojście, więc z tym nie pomogę. Patrzyłeś na TME?
@Felonious_Gru: Raczej nie, ale coś mi się zdaje, że mini iso mogą pasować do tych mniejszych. Większe musiałbym porównać. W razie czego można się ratować wykorzystaniem starych pinów - część rozginasz i lutujesz fragment przewodu do zaprasowanej części, niemniej to prowizorka. Przydaje się też zestaw do wyciągania pinów.
@Felonious_Gru: I tu się mylisz - wytrzyma tyle samo, ile wytrzymało oryginalne bo i czemu miałoby być inaczej. Warunkiem jest użycie dobrych jakościowo przewodów.
@Felonious_Gru: Po pierwsze nie pracuje przy samym wtyku, tylko w miejscu zgięcia, a po drugie chyba nie zrozumiałeś techniki tego lutowania :) przewód łapiesz tymi zagiętymi "uszami" na pinie, a lutujesz kawałek dalej - w miejscu oryginalnie zaciśniętym.
Witam, Mam problem z moją Laguną II 1.8 benzyna Wymieniałem czujnik biegu wstecznego, bo nie działały mi wsteczne światła i po wymianie okazało się, że mam problem z odpaleniem auta. Przy próbie odpalenia gasną kontrolki i światła (w sumie to cała elektryka) i słychać głośny dźwięk (tykanie?) . Objawy widać na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=yoqYE7KLUe8
Cześć, Miałem dziwne problemy w nowo zakupionej lagunie II - po naciśnięciu przycisku opuszczania szyby pasażera padała elektryka (wyłączało się radio, zegary, silnik gasł). Po puszczeniu przycisku wszystko wracało do normy. Zacząłem szukać i zobaczyłem, że coś było kombinowane przy tym czymś co widać na zdjęciu. Po wyjęciu tego z miejsca gdzie to było założone wszystko zaczęło działać prawidłowo - jak się wciśnie to zielone coś na końcu to elektronika zaczyna świrować.
@kromka: Słuchaj, ja jestem elektrykiem własnie i widzę, że coś jest zdecydowanie nie na swoim miejscu. To "coś" to bez dwóch zdań czujnik sprzęgła / hamulca tyle, że jakoś dosztukowany i raczej od innego auta ( "GM" ? ). Ogólnie warto sprawdzić o co tu chodzi.
Muszę się trochę pożalić i spytać też o opinię przy okazji, dlatego wzywam: #motoryzacja #opelastra #klimatyzacja #mechanikasamochodowa . Mam astrę III z klimą automatyczną. Klima nie działała. Wymieniłem pompę na regenerowaną, wymieniłem chłodnicę klimy i wentylator. Naiwnie posłuchałem "mechanika", którego ogólnie nazwałbym teraz co najwyżej "wymieniaczem". Wszystko kosztowało łącznie ciężko zarobione tysiące. Problem jest taki, że klima po miesiącu znowu przestała działać a przez ten miesiąc to trudno powiedzieć, by ona działała
@Hans_Olo: Kompresor zatarł się wcześniej, rozumiem? Jeśli tak, to czy układ został przepłukany? Tu nie komputer należy podłączyć w pierwszej kolejności, a manometry HP/LP. Ogólnie raczej szukaj fachowca ( ͡°͜ʖ͡°)
@Hans_Olo: Czyli tak: układ przede wszystkim musi być z grubsza szczelny i napełniony odpowiednią ilością czynnika i oleju. Dalej robi się trudniej :) jeśli się w ogóle załącza to musimy sprawdzić jakie ciśnienia robocze osiąga - to bardzo ważne. Natomiast jeżeli się nie załącza to zwykle oznacza to problem z instalacją elektryczną. Tak na szybko w astrze h przeważnie bywa to spalony termik sprzęgła sprężarki, czujnik HP, albo i nawet... regulator
@Hans_Olo: No to nie masz problemu z klimą, tylko z nawiewem :) a to jednak dwie różne rzeczy. Skończył się wentylator, albo co bardziej prawdopodobne regulator. Oczywiście należałoby to zweryfikować przed podjęciem decyzji o wymianie czegokolwiek. Niezbędne narzędzia: miernik i lampka - kontrolka.
#elektronika