Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na
nie mamy bólu dupy, teraz nagle wyskakujesz, że tesla zarabia wiecej niz volkswagen bo ci wyjasnilismy że jestes ułomkiem i nie masz pojecia o czym piszesz tj. o tej ciężarówce? a pewnie sam jakims golfem jezdzisz
@artiom143: teee, bo nie czytam większości waszych wysrywow i dopiero teraz to zauważyłem...
Niby jak wyjasniliscie że VW zarabia więcej od Tesli? Możesz to wskazać? ( ͡º͜ʖ͡º)
Może zamiast obrażać wykopków sprawdziłbyś jakie są fakty,
@bn1776: ja się odnosiłem do ich twierdzeń że semi jest za długa. Pewnie będą musieli ja odrobinę spłaszczyć, albo eu zmieni te przepisy. Semi w porównaniu z ciężarówką i USA uzyskała dwukrotnie niższy opór.
Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przełożyłoby się na ogromne oszczędności?
a próbowali ugasic baterie w garażu podziemnym?
@WyuArtykyu: No. Strażacy ugasili ostatnio pożar elektryka w 20
„Samochód palił się przez 21 godzin”, „Gaszenie trwało 21 godzin”, „Samochód gaszono blisko dobę” – to tylko wybrane tytuły artykułów w największych portalach informacyjnych w Polsce. Żaden z nich nie jest prawdziwy.
− Gaszenie przez nas tego samochodu elektrycznego trwało około 20 minut, może mniej. W każdym razie tyle samo co gaszenie zwykłego samochodu spalinowego – wyjaśnia w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Marek Szwaba, oficer
@Thexil: Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.
W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi żadnej różnicy, wnętrze jest identyczne. Te
#!$%@? jakos srednio chce mi sie wierzyc, ze kiosk ruchu ma lepszy wspolczynnik niz niziutkie auto sportowe.
@tomszczyk: może się to wydawać dziwne, ale zwróć uwagę że Semi ma skośny równy cały przód. Gładkie i równe powierzenie, gdzie powietrze gladziutko sobie ją opływa. Chiron może i jest niskim wyprofilowanym samochodem, ale tylko tyle. Wszędzie pełno załamani, nierówności. Na dodatek każda spalinowa ma przecież grill, który zasysa je w celu chłodzenia silnika.
kumasz, że w UE masz maksymalną długość ZESTAWU? Więc jeśli ciągnik (czyli ta część tira z silnikiem gdzie siedzi kierowca) będzie dłuższa, to automatycznie naczepa (tam gdzie ładują towary) będzie krótsza.
@efek: tak, kumam że naczepa będzie o pół metra krótsza. To oczywiście dyskwalifikuje ja całkowicie. Niestotne są oszczędności wynikające z jeżdżenia na prądzie zamiast ropie, którego koszt i jakaś 1/4 - 1/5 w porównaniu z ropą....
@Tasde: nie wiem co się tak ludzie czepili tego Bugatti. To tylko przykład, choć jeżeli faktycznie ma słaby to pewnie wybrali ja żeby spotęgować wrażenie.
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A przecież
tradycyjna kabina jest kanciasta, ale zajmuje mniej miejsca i dzięki temu naczepa może być dłuższa i pojemniejsza.
@Bdzigost: ja #!$%@?, czepiliscie się tego a to przecież jakieś pół metra długości. Dlaczego ciężarówki w USA nie robią ciężarówek na wzór europejskich? Przez identycznie jak z semi mogłyby mieć dłuższą naczepę! Nic nie stoi na przeszkodzie żeby je spłaszczyć a jednak mają #!$%@? na to...
Wy to przedstawiacie jako gigantyczna wadę semi, gdzie
@Matell: Degradacja baterii w samochodach jest bardzo niska. Dla modeli S i X, Tesla ma średnie wyniki od wszystkich użytkowników które wykazują spadek ich sprawności ok 12% po dystansie 320 000km. Zwróć też uwagę że na początku występuje szybki spadek a później spowalnia.
Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną jakiems
widać porządne nieprzygotowanie i brak researchu przed napisaniem tekstu.
@invit: 2x niższy opór Semi w porównaniu z ciężarówkami z USA nie ma znaczenia? Dlaczego koncerny które je produkują od dekad nie zoptymalizowali kabin uzyskując 2x niższy opór co przekłada się na dużo niższe spalanie, czyli największego kosztu w dystrybucji? Nie mieli czasu na to czy co?
Dlaczego dopiero jakiś Musk, który założył teslę niecałe 20 lat temu nie mając pojęcia o
Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogranicza ładowność), problemy z ładowaniem, marny design wnętrza(nawet na własnym streamie nie korzystali z miejsc przeznaczonych np na telefon etc bo używali go jako nawigacji). Nadaje się do krótkich tras z lekkim towarem, np między oddziałami firmy w ramach stanu. Ale nic więcej.
@SzlachcicPolny: jaka januszerka. Gościu nie ma pojęcia kompletnie o niczym i powtarza zasłyszane opinie które ludzie nie mający wiedzy o
@SzlachcicPolny: jeżeli chodzi o mit na temat kabiny przed chwilą go wyjaśniałem:
Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.
W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi
@SzlachcicPolny: dlaczego Tesla zamierza konkurować ze spalinowkami które pokonują trasy po kilkaset km też wyjaśniałemm. I dlaczego uważają że mają szansę oraz jak ogromną przewagę mają nad spalinowkami też.m wyjaśniałem. Przeczytaj to Janusz. Następnie zastanów się nad sobą i tym co prezentujesz. Nie jesteś elita intelektu która w minutę zrozumiała że Tesla to idioci. Jest odwrotnie. Właśnie dlatego to Musk stworzył Teslę a nie ty przegrywku ( ͡º͜ʖ
@hadrian3: ile razy można to samo powtarzać atak kilkudziesięciu sebixowi i żaden nie rozumie że wyśmiewałem kretyńskie twierdzenia że Tesla jest dłuższa niż max dla ciężarówek...
Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE
w jaki sposób proste krawędzie przekładają sie na uproszczenie budowy samochodu? skoro kolejne modele jak X, Y albo nowe zapowiadane mają nadal skomplikowane kształty to sugeruje ze tesla nie rezygnuje z tłoczonych karoserii
@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie produkcji.
Z cybertruckiem odrobinę zaszaleli tworząc taki prototyp. Przez prezentacja nie mieli pojęcia
@bn1776: Jeżeli chodzi o niższy koszt produkcji dzięki takiej konstrukcji to nie wiadomo zbyt wiele w jaki sposób ona jest tańsza. Jedynie wiadomo że dzięki takiej bryłe będą w stanie wyprodukować ja taniej niż normalnie. Coś mi się gdzieś obiło że szkielet ma być dzięki temu lżejszy prostszy w budowie i chyba jakoś strefy zgniotu są z tym związane. To są jakieś pogłoski, po prostu nie ujawnili publicznie w jaki sposób
karoserię nadal będa stosować z blach tłoczonych. Blachy tłoczone mają dodatkowo ta zaletę że każde przetłoczenie i zagicię wzmacnia konstrukcję zwiększając sztywność, przy braku tłoczeń nalezy wzmacniać resztę konstrukcji nośnej, stad pewni drugie pytanie:
2. dlaczego Cybertruck potrzebuje jak rozumiem 3 mm a nie 3mln grubości blachy karoserii, zwykłe samochody mają karoserię z blach 2mm albo nawet ponizej 1mm, czy to ze względu na powyższe czy coś innego?
@bn1776: Jeżeli zastanowisz się jak wykonane są np. drzwi klasycznie w samochodach to one są dość mocno skomplikowane, podawanych pełno elementów, że sobą wytłoczenia, na zewnątrz cienka stał.
Można się domyślić patrząc na drzwi cybertruckow i mając na uwadze wytrzymałość tej sztali, że ona jest na tyle silna że nie jest tylko zewnętrzna osłona, sama działa jako szkielet, rama dzwi. Pewnie będą one niesamowicie prosto zbudowane. Jedna blacha stalo, dodatkowych kilka
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na
@artiom143: teee, bo nie czytam większości waszych wysrywow i dopiero teraz to zauważyłem...
Niby jak wyjasniliscie że VW zarabia więcej od Tesli? Możesz to wskazać? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@bn1776: ja się odnosiłem do ich twierdzeń że semi jest za długa. Pewnie będą musieli ja odrobinę spłaszczyć, albo eu zmieni te przepisy. Semi w porównaniu z ciężarówką i USA uzyskała dwukrotnie niższy opór.
Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przełożyłoby się na ogromne oszczędności?
@WyuArtykyu: No. Strażacy ugasili ostatnio pożar elektryka w 20
@Thexil: Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.
W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi żadnej różnicy, wnętrze jest identyczne. Te
@tomszczyk: może się to wydawać dziwne, ale zwróć uwagę że Semi ma skośny równy cały przód. Gładkie i równe powierzenie, gdzie powietrze gladziutko sobie ją opływa. Chiron może i jest niskim wyprofilowanym samochodem, ale tylko tyle. Wszędzie pełno załamani, nierówności. Na dodatek każda spalinowa ma przecież grill, który zasysa je w celu chłodzenia silnika.
@efek: tak, kumam że naczepa będzie o pół metra krótsza. To oczywiście dyskwalifikuje ja całkowicie. Niestotne są oszczędności wynikające z jeżdżenia na prądzie zamiast ropie, którego koszt i jakaś 1/4 - 1/5 w porównaniu z ropą....
I ta niewielka roznicq
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A przecież
@Bdzigost: ja #!$%@?, czepiliscie się tego a to przecież jakieś pół metra długości. Dlaczego ciężarówki w USA nie robią ciężarówek na wzór europejskich? Przez identycznie jak z semi mogłyby mieć dłuższą naczepę! Nic nie stoi na przeszkodzie żeby je spłaszczyć a jednak mają #!$%@? na to...
Wy to przedstawiacie jako gigantyczna wadę semi, gdzie
Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną jakiems
@invit: 2x niższy opór Semi w porównaniu z ciężarówkami z USA nie ma znaczenia? Dlaczego koncerny które je produkują od dekad nie zoptymalizowali kabin uzyskując 2x niższy opór co przekłada się na dużo niższe spalanie, czyli największego kosztu w dystrybucji? Nie mieli czasu na to czy co?
Dlaczego dopiero jakiś Musk, który założył teslę niecałe 20 lat temu nie mając pojęcia o
@SzlachcicPolny: jaka januszerka. Gościu nie ma pojęcia kompletnie o niczym i powtarza zasłyszane opinie które ludzie nie mający wiedzy o
Janusz, jesteś po lewej stronie rozkładu Gaussa. Zanizasz średnia...
Co więcej przeciętna ameba wypokowa potrafi odpisać kiedy jest Łopato logicznie zaorana? Zazwyczaj nic poza:
"Zesrales się xD"
(ʘ‿ʘ)
Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE
@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie produkcji.
Z cybertruckiem odrobinę zaszaleli tworząc taki prototyp. Przez prezentacja nie mieli pojęcia
@bn1776: po pierwsze
Można się domyślić patrząc na drzwi cybertruckow i mając na uwadze wytrzymałość tej sztali, że ona jest na tyle silna że nie jest tylko zewnętrzna osłona, sama działa jako szkielet, rama dzwi. Pewnie będą one niesamowicie prosto zbudowane. Jedna blacha stalo, dodatkowych kilka