Mirki i Mirabelki. Dzisiaj w #podrugiejstroniebajora rozpoczne historie "Wielkiego Wykopu" czyli jednej z najwiekszych inwestycji inzynieryjnych w historii ludzkosci. To wszystko w ramach drugiej czesci wpisu o komunikacji miejskiej w USA.
Poniewaz nie da sie rozmawiac o komunikacji miejskiej bez rozmowy o drogach, korkach, parkingach i wszystkim co zwiazane z samochodami to przedstawie po krotce historie problemow motoryzacji w Bostonie.
Ponizej link do krotkiego filmiku z przejazdu tramwajem po ulicach bostonu
@pooky69: Bo JKM wypowiadal sie o potrzebie likwidacji BUS-pasow i o tym ze tramwaje w miescie powinny byc zlikwidowane a w ich miejsce puszczone samochody. Zrobiono dokladnie tak jak postulowal. Efekty przynioslo dokladnie odwrotne do tych o ktorych mowil.
Cytaty z JKM na temat tramwajow (z jego wlasnego bloga)
" Tam, gdzie tramwaj zajmuje miejsce innym pojazdom, trzeba go zlikwidować – a tam, gdzie przeszkadza wybitnie (koło „Norblina”) zlikwidować natychmiast. Jak
@pooky69: Istnialy tory tramwajowe ktore zastapiono jezdniami. Robiono to co postulowal JKM czyli ograniczano role komunikacji miejskiej na rzecz samochodow. Szybko okazalo sie ze samochodow przybylo, korkow jest wiecej, nie ma gdzie zaparkowac, ruch zwolnil i calkowita przepustowosc spadla. Efekt jest taki ze kilkadziesiat lat temu odwrocono sie od tej koncepcji na rzecz powrotu do komunikacji miejskiej.
Uwierz mi ze nie wydano setek miliardow $ na przebudowy dotychczasowych drog i
Poniewaz nie da sie rozmawiac o komunikacji miejskiej bez rozmowy o drogach, korkach, parkingach i wszystkim co zwiazane z samochodami to przedstawie po krotce historie problemow motoryzacji w Bostonie.
Ponizej link do krotkiego filmiku z przejazdu tramwajem po ulicach bostonu
Cytaty z JKM na temat tramwajow (z jego wlasnego bloga)
Uwierz mi ze nie wydano setek miliardow $ na przebudowy dotychczasowych drog i