Wyprodukowano tylko 8 egzemplarzy, włącznie z dwoma prototypami, samolotu F9C Sparrowhawk, co jest zrozumiałe, tak naprawdę nie było zapotrzebowania na większą ich ilość, z oczywistego powodu. Szczęśliwie jednak, do dnia dzisiejszego zachował się jeden egzemplarz, który można podziwiać w National Air and Space Museum w Waszyngtonie.
Niestety historia obydwu sterowców zakończyła się tragicznie. 4 kwietnia 1933 roku Akron wpadł do Atlantyku podczas sztormu, zginęło wtedy 73 członków załogi. 12 lutego, 1935 roku Macon napotkał sztorm w pobliżu Point Sur w trakcie swojego powrotu z manewrów. Doszło do uszkodzenia jednego z pierścieni szkieletu, który to podtrzymywał płat ogona. płat się oderwał, następnie fragmenty tegoż płata przebiły komorę gazową, czego efektem był wyciek helu. W następstwie tego sterowiec osiadł na
Obydwa sterowce zostały wybudowane przez Goodyear Airdock w Springfield Township, przez doświadczonych niemieckich inżynierów pod kierownictwem Karla Arnsteina. Obydwa sterowce były wypełnione helem, który był mniej łatwopalny, lecz droższy niż wodór. Napędzało je 8 silników Maybach VL II o mocy 560 km. Były one ponad to uzbrojone w 8 karabinów maszynowych Browning .30 cal. Posiadały one hangar mogący pomieścić 5 samolotów. 8 sierpnia 1931 wszedł do służby Akron, natomiast 23 czerwca 1933
W trakcie stacjonowania na sterowcach, istniała możliwość pozbycia się podwozia i zamontowania do niego zbiornik paliwa, by zwiększyć maksymalnie jego zasięg. W momencie gdy sterowiec wracał do bazy, ponownie montowano podwozie, by mógł samodzielnie lądować.
F9C-2 Sparrowhawk był unikatowym myśliwcem, stworzonym z myślą o przenoszeniu na sterowcach. USS Macon i jego siostrzany USS Akron przenosiły w hangarze po 5 takich samolotów. Były one używane do obrony sterowca, ataku i zwiększeniu możliwości zwiadowczych sterowca. Podnoszony i opuszczany był on na specjalnym trapezie z owych sterowców.
Poprawna nazwa Corvus Frugilegus (literówka przy zakładaniu konta)
Humanoidalny, apolityczny, gawron o wielu zainteresowaniach i hobby typu : Historia, Klasyczna literatura z gatunku fantastyki i nie tylko, malarstwo i generalnie sztuka, aczkolwiek w większości wypadków nie przepadam za współczesną.
Z muzyki to głównie muzyka klasyczna i metal klasyczny .
Piszę ponad to powieści, troch maluję, zajmuje się grafiką 3d (blender) .
Szczęśliwie jednak, do dnia dzisiejszego zachował się jeden egzemplarz, który można podziwiać w National Air and Space Museum w Waszyngtonie.
#corvusfrugilaguscontent2