@retardo: Nasza sugerowana cena przejazdu jest wyliczana na podstawie trasy autostradą, więc chcieliśmy zsynchronizować ten fakt z ustawieniami (ich brakiem) w aplikacji. Ponadto przygotowujemy się do wprowadzenia nowych funkcjonalności, optymalizujących publikowanie trasy przejazdu i jego wyszukiawania, z którymi powyższa funkcjonalność nie współgra. Jeżeli nie będziesz podróżował autostradą bardzo prosimy o dodanie stosownej informacji o trasie przejazdu w jego opisie w szcegółach oferty. Użytkownicy z niemieckimi numerami telfonu mogą rezerwować przejazdy
Ej #blablacar kiedy zostaną wprowadzone rekompensaty dla kierowców gdy pasażerowie rezygnują tuż przed przejazdem? Teraz gdy tak zrobią przepada im opłata rezerwacyjna i idzie do blabla a myślę,że powinna iść do kierowców którzy zostają z niczym.
@grigoryi: Subskrypcyjna opłata pozwala Tobie na dokonywanie nielimitowanej ilości rezerwacji w czasie ważności BlaBlaPass. Jeżeli nie dogadasz się z kierowcą pierwszego zarezerwowanego przejazdu, anulujesz rezerwację i szukasz innej oferty, którą możesz znaleźć również na inny dzień (jeżeli data Twojego wyjazdu jest elastyczna). Ilość dostępnych rezerwacji na danej trasie i danego dnia jest różna. W związku z tym każdy przypadek dotyczący zwrotu opłaty jest rozpatrywany przez nas osobno. Jeżeli, nie z
@grigoryi: Przepraszam, rzeczywiście nie odniosłem się właściwie do Twojego pytania :) Opłata rezerwacyjna jest pobierana za możliwość skorzystania z naszych usług i dlatego nie może być przekazywana kierowcom. Rozumiemy jednak Twoją potrzebę rekompensaty za odwołany przejazd. W niektórych krajach pasażer płaci online również kierowcy za koszt przejazdu. Jeżeli przejazd jest potwierdzony, przelewamy kierowcy należne środki. W sytuacjach kiedy rezerwacja zostaje anulowana przez pasażera na mniej niż 24 godziny przed odjazdem,
@puexam Dziękujemy za przesłanie nam tej informacji. Jeżeli taka sytuacja się powtórzy to prosimy o kontakt z nami poprzez prywatną wiadomość na naszym fanpage'u: www.facebook.com/BlaBlaCarPL lub poprzez formularz kontaktowy: www.blablacar.pl/skontaktowac-sie . Będziemy mogli wówczas wyjaśnić sprawę i ewentualnie rozwiązać problem.
Mirki potrzebuje wysłać komputer z monitorem do #londyn, nie wiem tylko jak się za to zabrać. Kurierka odpada, myślałem nad tymi busami Polska - Anglia albo żeby dogadać się z kimś z #blablacar, wysyłał ktoś? Jakieś rady?
@Nap: @m_bielawski i @anenya mają rację. Skorzystaj z usług kuriera. W BlaBlaCar nie można wozić samych przedmiotów. Jest to niezgodne z prawem, ponieważ kierowca BlaBlaCar to prywatna osoba dzieląca się jedynie kosztem podróży. Przewożenie samej rzeczy stanowi usługę zarobkową, na którą trzeba mieć licencję, inne ubezpieczenie i od której należy odprowadzać podatki.
@wujekjoe: Potwierdzamy słowa @mossak . Kierowca nie płaci nic za korzystanie z serwisu. Aby zarezerwować przejazd trzeba wykupić BlaBlaPass. Szczegóły oferty tutaj: http://blbl.cr/BBPMRT .
@wczoraj: BlaBlaCar jest serwisem międzynarodowym, służącym przemieszczaniu się również po międzynarodowych trasach. Jako prywatna osoba masz oczywiście prawo do podróżowania z chcesz. Jeżeli na wyszukiwanej przez Ciebie trasie zobaczysz tylko zagraniczne oferty możesz po rezerwacji skontaktować się z kierowcą i upewnić się czy możesz dogadać się z nim po polsku lub innym języku obcym.
@RPG-7: 1 zł za 6 miesięcy było ofertą promocyjną i o tym informowaliśmy. Tak jak napisał @mossak koszt "dwóch bułek" miesięcznie za możliwość to jest według nas racjonalna opłata, która pozwala nam na utrzymanie serwisu. Pozdrawiamy.
@BlaBlaCar Robicie coś z osobami odwołującymi rezerwacje w ostatniej chwili przed wyjazdem? Ostatnio t jest jakaś plaga. Dlaczego nie można im wystawić opinii/komentarza? Zostaje tylko możliwość zgłaszania użytkownika, ale pytanie czy coś z takimi zgłoszeniami w ogóle robicie. Następne to dlaczego nie można zgłosić jednego użytkownika za dwie rzeczy, np. dana osoba po zarezerwowaniu miejsca nie pojechała ze mną bo się nie skontaktowała w żaden sposób. Ja wybierając jej numer podany
@dexter412: Tak jak napisał @mossak wszystkie zgłoszenia wysłane poprzez funkcję "Zgłoś tego użytkownika" automatycznie są rejestrowane na danym profilu i każdorazowo weryfikowane przez pracownika Działu Wsparcia. Zdjajemy sobie sprawę, że anulowanie rezerwacji przez pasażera tuż przed odjazdem jest dla kierowcy bardzo kłopotliwe. Z drugiej strony pasażer ma prawo do odwołania podróży z nagłych przyczyn. Jeżeli jednak podobne zachowanie się powtarza, osoba taka otrzymuje od nas ostrzeżenie. Jeżeli to nie
Planuję trasę z PL do NL i m. in. z wykopu dowiedziałem się, że niektórzy zostali zrobieni w ciula przez niemców bo ona mają inny sposób płatności niż my. Nie chciałbym wozić moim passerati niemieckich tyłków za friko. Ktoś coś? #blablacar #niemcy #podrozepoeuropie #yanosik
@reset89: Nie będziesz miał żadnego problemu ze zwrotem kosztu przejazdu pod warunkiem, że będziesz znał warunki danej rezerwacji. Na polskiej i niemieckiej platformie językowej obowiązują różne metody płatności. Przejazd opublikowany przez polskiego użytkownika (posiada polski numer telefonu) jest rezerwowany online, ale opłacany kierowcy w gotówce. Przejazd opublikowany przez niemieckiego użytkownika (posiada niemiecki numer telefonu) jest opłacany kierowcy online. Czyli pasażer rezerwując przejazd płaci również za koszt przejazdu nam, a po
@reset89: Zdecydowaliśmy się do tego momentu nie wprowadzać płatności online za przejazd, gdyż z naszych obserwacji wynika, że wielu polskich użytkowników miałoby z tym problemy. Jednak na pewno będziemy dążyć w przyszłości do unifikacji sposóbów płatności w naszym serwisie. Jest to tylko kwestią czasu. Na ten moment sugerujemy potwierdzać koszt przejazdu z pasażerem jak najszybciej po dokonaniu przez niego rezerwacji. Możesz też dodać w opisie przejazdu, że jego koszt nie
Wykopki, mieliście może już taki przypadek, ze dodawaliscie przejazd za granicę (do Czech) i dodawali sie jacyc Ukraincy, mowiac, ze nia maja kasy i zaplaci za nich ktos na miejscu. Z jednej strony moje miekkie serde mowi mi, zeby go zabrac a z drugiej strony to jade autem nowym i w klasie D, o czym napisalem, zeby uatrakcyjnic ogloszenie i boje sie, ze to jakis trick na kradziez auta. #blablacar
@serintakma: Pasażerowie powinni zwracać kierowcy swoją cześć kosztu przejazdu w trakcie podróży. Jeżeli ktoś chce się z Tobą umówić inaczej to masz prawo go zabrać, ale sugerujemy w takiej sytuacji ostrożność i dokładne omówienie (najlepiej telefoniczne) wszystkich szczegółów przed podróżą. Masz również wszelkie prawo odmówić wspólnej podróży z taką osobą.
@BlaBlaCar: czy wasi prawnicy mają już ekspertyzę nowelizacji ustawy o transporcie drogowym? W internetach pojawiają się głosy, że dostanie się zarówno uberowi jak i wam.
@McCool: Nasze zasady w tej sprawie odpowiadają przepisom podatkowym. W przesłanym Tobie artykule znajduje się link do odpowiedzi Ministerstwa Finansów odnośnie kwestii opodatkowywania usług w ramach tak zwanej ekonomii współdzielenia (min. BlaBlaCar). Znajdziesz tam między innymi niniejszy fragment: "Jak wynika z przytoczonych przepisów, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega co do zasady dochód, rozumiany jako przyrost majątku podatnika (nadwyżka przychodu nad kosztami jego uzyskania).". Kosztem uzyskania dochodu jest nie
BlaBlaCar
Łączymy kierowców, dysponującymi wolnymi miejscami w swoich samochodach z osobami podróżującymi w tym samym kierunku.
#blablacar