BMW Serii M od narodzin do współczesności
![BMW Serii M od narodzin do współczesności](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_WeH0GC0qIvEnziV74WPgGS1KH70sJgOL,w300h194.jpg)
O specjalnym oddziale BMW M GmbH po raz pierwszy usłyszano na początku lat 70. ubiegłego wieku, kiedy to na rynku pojawiło się BMW 635 CSI, w którym zarówno M jaki Alpina maczali palce.
![Autokult-Blog](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Autokult-Blog_MkmzymdBox,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 30
Komentarze (30)
najlepsze
Nie można i nie można było zamówić znaczka M z oznaczeniem modelu na tylną klapę do zwyklego BMW.
albo M8 było za drogie E34 było ostatnim M produkowanym ręcznie jeden egzemplarz powstawał 2 tygodnie ;)
i wiele wiele innych
Jest zapotrzebowanie na duże i wygodne (więc ciężkie) samochody z dobrym przyspieszeniem. Żeby w takim samochodzie zapewnić dobre przyspieszenie silnik musi być bardzo mocny, co w połączeniu z niezłą aerodynamiką daje uboczny efekt w postaci ogromnych prędkości maksymalnych.
A żeby zapewnić bezpieczeństwo jazdy z takimi prędkościami (z którymi jeździ się i tak bardzo rzadko), trzeba zastosować niekomfortowe zawieszenie, pójść na pewne kompromisy dotyczące aerodynamiki, zastosować potężne układy hamulcowe
Wszystko miało swój początek w połowie lat ’70 ubiegłego wieku – wtedy do japoński rząd i policja borykały się z niezwykle poważnym problemem bosozoku – gangów, które w niebezpieczny sposób przecinały ulice największych japońskich miast siejąc zamęt i łamiąc wszelkie przepisy. W Japonii istnieje coś, co zwie się JAMA, a jest to organizacja sprawująca pieczę nad producentami samochodów, (Japan
To nie był błąd.