Zawsze mnie zastanawiało, czy autorzy SS jakoś planowali rozkład wrogów, czy po prostu założyli: "damy 200 wrogów z tej strony, 300 byków z prawej i jeszcze z 80 robotów i 350 szkieletów - user se da radę" :)
Pomysł fajny ale niestety tak samo jak w Wiedźminie 2 brakuje informacji dlaczego masz problem z graniem. Ktoś sobie ściągnie SS pogra chwilę i go będzie zabijał skorpion więc stwierdzi, że gra jest jakaś $#$!owa i innym też będzie odradzał grania.
Powód takiego rozwiązania jest konkretny - dużo trudniej złamać zabezpieczenia takiej gry (podobnie jest w "Wiedźminie 2"), ponieważ przy każdym teście osoba łamiąca musi spędzić trochę czasu, aż dojdzie do momentu weryfikacyjnego. W klasycznym zabezpieczeniu testujący wie po kilku sekundach czy jego metoda zadziałała czy nie.
Można to porównać do dodania 1-sekundowego oczekiwania, gdy użytkownik spróbował się zalogować do jakiejś strony. Dla uczciwego człowieka, jest to niezauważalne, a dla skryptu próbującego zalogować
@Konix: Niekoniecznie. Haker(cracker?) może też namierzyć fragment kodu odpowiedzialny za np. zachowanie skorpiona i go sabotować. A jeśli programiści rozsiali zabezpieczenia np. na całym scenariuszy gry, to równie dobrze można by w tych miejscach zareagować w klasyczny sposób i uniemożliwić dalszą grę. Jedyne, co różni takie zabezpieczenie od klasycznych, to to, że przy tych drugich od razu, w oczywisty sposób oznajmione jest, że produkt jest nieoryginalny i gra nie będzie możliwa.
Podobny sposób zastosowano w grze "Earthbound", tylko że zamiast niezniszczalnych przeciwników gra dawał ich po prostu o wiele więcej niż zazwyczaj, psując zabawę: http://starmen.net/mother2/gameinfo/antipiracy/
Mialem pirata i wlasnie meczylem sie godzine chyba zeby tego skorpiona zabic dopuki mi nie przyszlo do glowy ze to moze byc zabezpieczenie. No ale gra jest na tyle fajna ze mam orginala od paru dni :)
@Desann: ojezu, nie obsraj się tym swoim piratem. artykuł jest o ciekawostce, nowatorskim sposobie zabezpieczenia przeciwko pirackim wersjom gry, myślę, że wszystkich tu gówno obchodzi czy coś cię zjada, czy nie.
Pewnie taka sama bzdura, jak w Wiedźminie. Że niby wieszają Geralta, tylko dziwne, że nikt czegoś takiego nie doświadczył, w tym i ja... A dowiedziałem się o takim "zabezpieczeniu" dopiero na Wykopie.
Masz pirata? Ściągnij nowego cracka z fixem :P Serious.Sam.3.Crack.Only.Fixed-NeoGame , This crack is fixed and clean. No crashes and immortal scorpions! I Co ŁYSO WAM?! Zakopać bzdurę
Komentarze (79)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Można to porównać do dodania 1-sekundowego oczekiwania, gdy użytkownik spróbował się zalogować do jakiejś strony. Dla uczciwego człowieka, jest to niezauważalne, a dla skryptu próbującego zalogować
Dlatego zamiast skorpiona powinien wyskakiwać jednooki pirat z szablą i po każdym ciosie krzyczeć, "ho ho ho! Die pirate!"
Hmm. Zarzucić cracka?
to ja wole pirata zeby sie pobawic ze skorpionkiem !
Komentarz usunięty przez moderatora
Good god...