Nie wiem na ile prawdziwe są dowody anegdotyczne w postaci tych listów od przedsiębiorców zawartych w tym raporcie, ale ignorancja MF zdaje się być porażająca. Czy oni tam nie mają ekonometryków, żeby wiedzieli jaka stawka podatkowa maksymalizuje wpływy do budżetu?
@DuPont: Zobacz na Sejm cały, to jest banda amatorów niemal we wszystkim poza wciskaniem kitu, aby wygrać wybory i żyć kosztem reszty społeczeństwa. A ty prawdziwego profesjonalizmu oczekujesz....
Interpretacja izby skarbowej, w odróżnieniu od interpretacji wydawanej przez MF, jest interpretacją indywidualną, tzn. ma zastosowanie tylko do osoby, która wnoiskowała o jej wydanie. US nie jest związany wydaną interpretacją indywidualną i może ją w każdym czasie zmienić, ale podatnik, który do takiej interpretacji się stosował, jest zwolniony z dopłaty do podatku w zakresie, w jakim interpretację zmieniono. Tekst śmierdzi manipulacją, a zakopałem za tagi.
@Tym: US może nie uwzględnić wydanej przez siebie interpretacji indywidualnej przy rozstrzyganiu sprawy podatkowej (art. 14m ordynacji podatkowej), czyli wg mnie nie jest nią związany. Co nie zmienia faktu, że zastosowanie się do intepretacji nie może szkodzić wnioskodawcy.
@grfff: US JEST związany interpretacją - tak długo jak jej nie zmieni. Jak podatnik już transakcję przeprowadził, to urząd może sobie zmieniać, ale wstecznej mocy ona nie ma.
Protestują przeciwko podniesieniu akcyzy na auta pow. 2 litrów, choć jednocześnie sami przyznają, że są to niemal wyłącznie auta importowane. Podwyższenie akcyzy w tym przypadku jest niczym innym jak ukrytym cłem zaporowym. Rząd wyszedł z założenia, że lepiej będzie dla Polski, gdy Polacy będą kupować auta krajowe. Można się zgadzać, albo nie. Ścierają się tu dwa stanowiska - importerów aut i producentów aut. Raport przedstawia tylko stanowisko tych pierwszych.
Ścierają się tu dwa stanowiska - importerów aut i producentów aut. Raport przedstawia tylko stanowisko tych pierwszych.
@Tym: Nie tylko, bo skoro importowane auta są tańsze, to jest to nie tylko interes importerów, ale i kupujących je przedsiębiorców, którzy na takim zakupie zaoszczędzają pieniądze.
Komentarze (31)
najlepsze
znajomy sciaga z zachodu uzywane auta glownie wlasnie ciezarowe
ostatnio opowiadal mi jak to sie po paru latach nagle zaczeli czepiac ze auto moglo byc przerobione na osobowke i zadaja zaleglych danin
troche
@Tym: Nie tylko, bo skoro importowane auta są tańsze, to jest to nie tylko interes importerów, ale i kupujących je przedsiębiorców, którzy na takim zakupie zaoszczędzają pieniądze.