#xkom #rękojma #prawakonsumenta #łamanie #zepsutytelewizor #nieuczcciwepraktyki
Sprawa dotyczy internetowego zakupu telewizora Sony w sklepie X com z dn. 25 lipca 2024. Jest to zachowanie maksymalnie s-----------e i przeciągające straty z powodu oczekiwania na konsumenta. Sprawa została zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta (Tak polecił prawnik z UOKiK)
Telewizor został zakupiony online a firmą odpowiedzialna za dostarczenie była Firma Fedex. Telewizor przyszedł do mnie z dnia 26 lipca. Kurier pomógł wnieść mi go na pierwsze piętro.
Po rozpakowaniu telewizora w ten sam dzień około godziny 10:30 I podłączeniu go do prądu w celu sprawdzenia wykryłem dosyć szybko rzucającą się wadę. Jest to problem związany z matrycą telewizora. Sprawa została od razu zgłoszona do sklepu X com. Zostały wysłane materiały dowodowe w postaci zdjęć, które były konsultowane telefonicznie z pracownikiem sklepu około 30 minut po zgłoszeniu. Pracownik przyznał, że może być to problem po stronie kuriera, ponieważ pudełko jest w stanie nienaruszonym a telewizor posiada wadę. Powiedział, że pudełko mogło się przewrócić i nie doznać żadnych uszkodzeń w przeciwieństwie do telewizora.
Pracownik kazał wypełnić protokół szkody, który musiałem otrzymać od firmy FedEx.
Moim celem było odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi, co przypomniałem jeszcze pracownikom sklepów późniejszym etapie.
29 lipca dostałem wiadomość od sklepu, że zgłoszono mój zwrot. 1 sierpnia dostałem wiadomość od sklepu, że mój produkt został wysłany do autoryzowanego serwisu producenta. W międzyczasie zadzwoniłem do sklepu w celu zapytania się jak mój telewizor.
Informacja z 1 sierpnia uszła mojej uwadze I nie doczytałem, że telewizor został wysłany do producenta. Dowiedziałem się tego telefonicznie, a jedną z nowych informacji było to, że serwis nie był pewny co do wady fabrycznej produktu I skierował zapytanie do firmy kurierskiej Fedex. Poinformowano mnie że Firma kurierska ma 30 dni na odpowiedzenie.Taką samą informację dostałem również mailowo 8 sierpnia jako podtrzymanie przekazanych mi telefonicznej informacji.
9 sierpnia napisałem maila do sklepu X com, że nie zgadzam się na popełniane przez nich działania. Zaznaczyłem to, że zwróciłem towar z tytułu rękojmi, a nie tytułu reklamacji gwarancyjnej sprzętu. Tego samego dnia dostałem odpowiedź od sklepu że moje zgłoszenie jest obsługiwany wtedy zwrotu ani rękojmi i nie da się nic z tym zrobić mimo tego, że sprawę zgłosiłem praktycznie 2 h po otrzymaniu produktu, a @ przypominający o wybraniu tej formy został wysłany 13 dni po zgłoszeniu.
Sklep całkowicie zignorował moje powołanie się na rękojmię. Cały czas podtrzymuję tezę, że musi czekać na decyzję przewoźnika i wtedy postanowi czy mój telewizor zostanie: naprawiony/wymieniony/czy zostaną zwrócone za niego pieniądze. Na ten moment nie mam ani telewizora ani środków i nie wiem jaka decyzja zostanie podjęta.
Komentarze (13)
najlepsze
Się że telewizor zepsuty zgłosiłeś uszkodzenie. Zamiast po prostu oddać towar a masz do tego prawo 14 dni wybrałeś drogę reklamacji a teraz nagle chcesz zwrot kasy. No niestety jak ruszy jena.procedura wyklucza drugą. Tym bardziej utwierdza mnie przekonanie "moj telewizor" że jednak on jest twój
Zesranie pomogło. Temat zamknięty- mam już telewizor z Sony Centre
jak chcesz uzyskac kase to szukuj sie na czasochlonne bujanie sie po sądach i moze wywalczysz
a po polsku?
@TonyRzeznik: tak, ale
Obawiam się, że nic z tego nie zrozuimeją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#xkom