Wayfinder, pierwotnie wydany w sierpniu ubiegłego roku, był grą usługową na żywo z sezonowymi aktualizacjami, regularnie nowymi postaciami i szeroką gamą mikrotransakcji, których można oczekiwać od gry Free-to-Play. Chociaż gra była zabawna, ucierpiała na wielu pułapkach, na które cierpi większość nowych gier F2P, w tym na obawach związanych z monetyzacją i typowymi problemami z serwerem startowym. Wszystko to uległo pogorszeniu, gdy drogi dewelopera i wydawcy rozeszły się, a fani pozostali w zawieszeniu.
Cóż, ci fani mogą się cieszyć, ponieważ Wayfinder powraca teraz jako płatna gra akcji RPG z kooperacją, która zachowała tę samą satysfakcjonującą mechanikę łupów i rozgrywki, ale pozbyła się agresywnej monetyzacji i zawsze elementów online. Rezultatem jest gra, o którą ludzie od początku zabiegali, i która w pewnym sensie daje nadzieję, że inne obiecujące gry na żywo – które nie poradziły sobie z trudnym rynkiem F2P – można przekształcić w podobny sposób. Nie wiadomo, czy tak się stanie, czy nie, ale Wayfinder przynajmniej opracował plan, jak zrobić to dobrze.
Podobnie jak jej pierwotna wersja, jest to nadal w istocie RPG akcji z mnóstwem unikalnych postaci, spośród których możesz wybierać, a każda z nich ma inną rolę i zestaw umiejętności do opanowania. Gra nimi na swój sposób jest przyjemna i można je wyposażyć w dowolną broń, a także uzyskać pasywne wzmocnienia, zbroję i wszystkie typowe akcesoria.
Chociaż możesz grać solo i jest to zdecydowanie zabawne, gra naprawdę świetnie radzi sobie w trybie dla wielu graczy, gdy wszyscy odgrywacie swoje role i współpracujecie. Być może nie jest to zaskakujące – biorąc pod uwagę jego oryginalny charakter online F2P – ale miło jest widzieć, że twórcom Airship Syndicate udało się utrzymać podstawowe wrażenia z gry wieloosobowej na tak dobrym poziomie pomimo usunięcia wszystkich innych elementów sieciowych (zarabianie, problemy z serwerami itp.).
Jak można się spodziewać po każdej grze zawierającej w opisie termin RPG, jest w niej mnóstwo rzeczy do zrobienia, mnóstwo walk, w których można utknąć, i mnóstwo elementów do odblokowania ukrytych na całym świecie. Ogólnie rzecz biorąc, jest to po prostu bardzo satysfakcjonujące doświadczenie, a jego wskrzeszenie jest także rodzajem dobrodziejstwa dla zachowania gry, ponieważ Wayfinder nie jest już powiązany z kosztownymi kosztami serwera, więc zamiast tego może pozostać w twojej bibliotece gier i można go pobrać i grać jako chcesz, kiedy chcesz i tak długo, jak chcesz. Wiesz, tak jak wszyscy chcielibyśmy, żeby wyglądały wszystkie gry.
Komentarze (1)
najlepsze
robisz szeptanke i wrzucasz link do swojego linkedina? xD