Jedno wielkie kłamstwo. Tylko cztery metropolie się kwalifikują na SCT, cała reszta to wycieranie sobie gęby przez miasta i chęć zarobku, bo wcale ich nie muszą robić.
@quattrofan: @LudzieToDebile Kwalifikują się wszystkie miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców ale też mniejsze przez przekroczenia norm.
Aż przekleję ci inny mój komentarz. POPiS mają spójną lewicową politykę w UE niezależnie co mówią w mediach. Morawiecki w KPO zobowiązał się do SCT aby uzyskać rekordowe kredyty i dotacje na komunikację publiczną. Inne kraje mają o wiele mniej radykalne pomysły ale dostaną mniej. Obecny rząd nie renegocjował warunków. Brak ich wprowadzenia oznacza utratę setek milionów dla miast, takie warunki uzgodnił PiS i kontynuuje PO dla jasności. Trzaskowski tak jak prezydenci innych miast będą do tego zmuszeni prędzej czy później.
Morawiecki który proponował 1400 km płatnych dróg ekspresowych do końca 2022 żeby dostać najwięcej na kolej w europie, strefy czystego powietrza inaczej miasta stracą setki miliony z KPO, komunikacja miejska tylko bezemisyjna, zakaz aut spalinowych, wyłącznie % produkcji rolnej dla bioróżnorodności. Można długo wymieniać. W KPO złożył wszystko przeciwko teraz PiS protestuje, ciekawe czy politycy PiS chociaż raz przeczytali 200 stron załącznika KPO co ich własna partia złożyła do UE jako pomysł
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 68% (jestem botem)
Strefy Czystego Transportu powstaną w 37 polskich miastach - wynika z projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Choć oficjalnie decyzja będzie zależała od Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, w praktyce wszystkie te miasta najpewniej spełniają wymogi określone ustawą.
Dobra, co teraz zrobią różnorakie korpo co #!$%@? biurowców w centrum i teraz ich pracownicy nie będą mogli dojechać do pracy bo starsze auta są zabronione a korpo za bardzo skąpi im kasy by ci kupili nowsze. Czyżby zapowiadał renesans pracy zdalnej?
@Chodtok: Ja będąc rządzącym bym dowalił cenę 10 zł/litr, ale połowę może odliczyć sobie przedsiębiorca, o ile wykonywał pracę, rolnik, jakieś ulgi dla dojeżdżających do pracy, etc. Koniec z jeżdżeniem starymi, głośnymi samochodami, #!$%@?ć.
@BiauoRycerz @LudzieToDebile Nie jesteście. Tylko głos oszołomstwa kwiczy najbardziej i się nie przebijacie. Jestem taksówkarzem w stolicy. Rozmawiam z wieloma ludźmi. Olbrzymiej większości SCT nie przeszkadza a wręcz chcieliby większego ograniczenia ruchu w Śródmieściu. Ale na wykopie Mariuszom z Brighton i Januszom z Podlasia SCT tak przeszkadza że daliby się pociąć za wjazd 28 letnim passerati w tedeiku pod pałac kultury.
@SepulkoZnawca: No tak, ale jako taksówkarz rozmawiasz z tymi, którzy nie korzystają z samochodu w stolicy, więc oni by chcieli ograniczenia. Właściciele ćwierćwiecznych diesli nadal chcieliby jeździć nimi, jak drzewiej bywało. No ale jest ich znacznie mniej. A wykopki alergicznie reagują na każdą regulację, która cokolwiek ogranicza. Nawet jak to dla ich własnego dobra.
@LudzieToDebile: nom, wszystko pójdzie bokiem bo nad centrum każdego miasta wraz z wdrożeniem SCT powstanie niewidzialna bariera odgradzająca powietrze z zewnątrz. Tak będzie. Żeby usprawnić jej działanie osoby inteligencji twojego pokroju będą co tydzień gromadzić się w punkcie środkowym strefy i na "trzy cztery" dmuchać wypędzając pozostałości nieczystości z powietrza.
Ale rozumiesz, że jedno nowe auto z salonu emituje zanieczyszczeń tyle co 50 starych aut (dotyczy diesli i tych zanieczyszczeń, które wskazałem na wykresie)? I właśnie tych starych aut nie chcemy.
No od euro 4 dla benzyny nie wiele sie zmienia, to co napisalem na poczatku - to sa 20 letnie auta od 1 stycznia 2005 weszła norma euro 4 a auta juz wczesniej musiały
Komentarze (30)
najlepsze
Aż przekleję ci inny mój komentarz. POPiS mają spójną lewicową politykę w UE niezależnie co mówią w mediach. Morawiecki w KPO zobowiązał się do SCT aby uzyskać rekordowe kredyty i dotacje na komunikację publiczną. Inne kraje mają o wiele mniej radykalne pomysły ale dostaną mniej. Obecny rząd nie renegocjował warunków. Brak ich wprowadzenia oznacza utratę setek milionów dla miast, takie warunki uzgodnił PiS i kontynuuje PO dla jasności. Trzaskowski tak jak prezydenci innych miast będą do tego zmuszeni prędzej czy później.
Morawiecki który proponował 1400 km płatnych dróg ekspresowych do końca 2022 żeby dostać najwięcej na kolej w europie, strefy czystego powietrza inaczej miasta stracą setki miliony z KPO, komunikacja miejska tylko bezemisyjna, zakaz aut spalinowych, wyłącznie % produkcji rolnej dla bioróżnorodności. Można długo wymieniać. W KPO złożył wszystko przeciwko teraz PiS protestuje, ciekawe czy politycy PiS chociaż raz przeczytali 200 stron załącznika KPO co ich własna partia złożyła do UE jako pomysł
źródło: 554fd711a9e4fb1760751415ac02d6146179fdd46e346352a896bbadc2ad4488
PobierzCzytaj więcej: https://www.biznesinfo.pl/strefy-czystego-transportu-do-tych-miast-w-polsce-nie-wjedziesz-starszym-samochodem-mamy-liste-mg-wdd-080724" I tyle w tym temacie. Możemy sobie protestować, ale nic nie zdziałamy.
źródło: 7ee5a6eefadf90b65e63962f76ff3e62f70a8254fed2d49a93097c5c95814498
Pobierzźródło: Fol3Y_9XoAISMsR
Pobierz@LudzieToDebile:
No od euro 4 dla benzyny nie wiele sie zmienia, to co napisalem na poczatku - to sa 20 letnie auta od 1 stycznia 2005 weszła norma euro 4 a auta juz wczesniej musiały
źródło: 137-tabela1
Pobierz