Niestety stare 105Nki z Konstalu chorzowskiego mają pojemnik z piaskiem który jest podsypywany między hamulec a szyny, co niszczyłoby kompletnie taką ładną trawę. Spójrzcie czasem na przystanki i kilka metrów przed niego, jest tam znacznie większy kurz. Ciekawa rozwiązanie technologiczne :) dla leniwych i zainteresowanych
@Wiewior: Jak zwykle takie gadanie, że u nas się nie da. Jakoś w Krk mimo wielu nowych/zmodernizowanych tramwajów 105 dalej są w przeważaniu i zielone torowiska są, a trawa wygląda na nich ładnie.
@Wiewior: Akurat każdy nowoczesny tramwaj ma piasecznice - używane są tylko, gdy tramwaj łapie poślizg - przy hamowaniu lub ruszaniu, podczas deszczu i zimy.
Akurat w większości starych Konstali piasecznice wymontowano - rdzewiały i wpadały pod koła. Taniej było je wymontować, niż robić regularnie przeglądy i naprawy.
@trebeter: Trawa (i ziemia, na której rośnie) paruje - rano rosa. Poza tym należałoby usunąć te kamienie i nawalić grubo ziemi, inaczej trawa uschnie po pierwszych upałach.
Sporo zdjęć pochodzi z Bilbao, leżącego na północy Hiszpanii. Pomysł z trawą moim zdaniem jest trafiony - poruszający się tramwaj jest niemal bezszelestny. Podobny efekt można zaobserwować u nas, jak spadnie dużo białego puchu; przy torowiskach od razu robi się ciszej.
Komentarze (80)
najlepsze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal_105N
http://www.psmkms.krakow.pl/galeria/papiez1/foto14.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/4/8899/z8899784M,Trawiaste-torowisko-w-Krakowie.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/6/8899/z8899786X,Trawiaste-torowisko-w-Krakowie.jpg
Akurat w większości starych Konstali piasecznice wymontowano - rdzewiały i wpadały pod koła. Taniej było je wymontować, niż robić regularnie przeglądy i naprawy.
- mam wrażenie, że trwa przyciąga wilgoć(zbiera się przy niej), tory stają się mokre, wydłuża się czas hamowania
- koszty