Zauważyłem, że takie rozwiązanie wprowadza się ostatnio coraz częściej nawet w naszych miastach. I faktycznie, efekt jest świetny - znika uczucie betonowej dżungli, robi się jakoś tak... ładniej, przyjemniej, przyjaźniej. Jeszcze gdyby tylko zlikwidować głupie przepisy o zakazie sadzenia drzew dookoła dróg - w chodnikach - i przywrócić do łask przedwojenny szablon alei, miasta bardzo mocno zyskałyby na estetyce.
Jednak trzeba pamiętać, że nie wszędzie takie coś jest możliwe. Przy bardziej obleganych
Y... i co w tym dziwnego? Dla mnie takie zielone torowisko ma nieco wad - warto zajrzeć pod tramwaj po paru dniach jeżdżenia po trawie. Bardziej wolę coś, co jest w Szczecinie - czyli pewne rozwiązanie architektury miasta. Większość linii tramwajowych jeździ "wydzielonym pasem", który od ulic oddzielony jest zieleńcami, drzewami albo żywopłotami. Raz, że tłumi to nieco dźwięki jadącego tramwaju, dwa że jest to przyjemność jechać wydzielonym pasem pomiędzy drzewami w
@TomekMazowiecki: kurcze.jak by tramwaj ktorym jeżdze do pracy jechał takim wydzielonym torowiskiem to miał bym wrażenie ze jade pociagiem na jakies wakacje i moze przez to miał bym wiecej zapału do roboty :P
Komentarze (80)
najlepsze
Jednak trzeba pamiętać, że nie wszędzie takie coś jest możliwe. Przy bardziej obleganych
Te przepisy nie są głupie. Spadające gałęzie podczas wietrznej pogody są po prostu niebezpieczne.
http://www.torpol.pl/projects_r.php?idp=3
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=DW&Date=20110427&Category=LECZNA&ArtNo=271014724&Ref=AR&border=0&MaxW=670
Komentarz usunięty przez moderatora
W wielu polskich miastach też to jest, i to nie od dziś.
http://www.kmst.mpk.lodz.pl/i/nocm8s11.jpg
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/43899795.jpg
http://gtlodz.eu/data/media/172/IMG_3798.jpg
Stary, gdyby kurs na tramwajarza nie był tak kozacko drogi już dawno bym popierdzielał nim po Szczecinie, to moje skromne marzenie :)
Zdjęcie(ze Skyscrapercity) jest dokładnie ze skrzyżowania Grabiszyńska/Fiołkowa w stronę FAT-u.