Od 1977 roku gierkowska Polska pogrążała się w coraz większym kryzysie gospodarczym i ministerstwo komunikacji zażądało od LOT-u oszczędności, wtedy to przestano zważać na jakiekolwiek normy bezpieczeństwa. Postanowiono oszczędzać także na remontach silników, mimo że zarówno piloci i mechanicy narzekali na ich jakość. Jednak za każde serwisowanie Rosjanie kazali sobie płacić, dlatego ówczesna dyrekcja LOT uznała, że resurs silników może wynosić nie 5 tysięcy godzin, lecz nawet dwa razy więcej.
@HeniekZPodLasu: lata temu była seria artykułów o tym w prasie po tym jak znaleziono te dane.
Na stronie IPN: .... Przerzucanie odpowiedzialności Oficjalny komunikat przesłano do Związku Sowieckiego, który odrzucił wnioski komisji i uznał je za niewiarygodne, ponieważ w fatalnym świetle stawiały zakłady produkujące Iły. Dopiero 7 lat później, po kolejnej katastrofie, Rosjanie niechętnie uznali wyniki polskiej komisji. Do katastrofy przyczyniła się także strona polska, o czym opinię publiczną powiadomiono dopiero
Oficjalne śledztwo w tej sprawie wykazało niekwestionowaną winę sowieckich konstruktorów, jednocześnie jednak ukrywając wkład władz PRL w rażące zaniedbania, które kosztowały życie 87 osób.
Zakop za to gówno!
To nie był jedyny samolot, który został wyprodukowany i latał.
Komentarze (8)
najlepsze
Do biura
Na stronie IPN:
....
Przerzucanie odpowiedzialności
Oficjalny komunikat przesłano do Związku Sowieckiego, który odrzucił wnioski komisji i uznał je za niewiarygodne, ponieważ w fatalnym świetle stawiały zakłady produkujące Iły. Dopiero 7 lat później, po kolejnej katastrofie, Rosjanie niechętnie uznali wyniki polskiej komisji.
Do katastrofy przyczyniła się także strona polska, o czym opinię publiczną powiadomiono dopiero
Zakop za to gówno!
To nie był jedyny samolot, który został wyprodukowany i latał.
tylko z tych bledow trzeba wyciagac wnioski.