Takie sytuacje są bardzo częste. Kiedy zbliżam się do przejazdu i widzę że kierowca przepuszcza pieszego z prawej strony mam praktycznie 100% pewności że jak tylko pieszy wyjdzie z przed jego maski to ruszy nie zwracają uwagi czy w tym czasie z drugiej strony nie zbliża się ktoś inny.
W ogóle zwróćcie uwagę na końcu filmu jak jest usytuowany ten przejazd po prawej stronie - wjazd jest całkowicie schowany za drzewem... Przecież takie coś w ogóle nie powinno zostać odebrane, jako stwarzające bezpośrednie niebezpieczeństwo dla rowerzystów/pieszych.
@gruby_rychu: A kogo innego? Jeśli dobrze widzę znak, to tam nie jest przejście dla pieszych, tylko przejście dla pieszych + przejazd. Najwyraźniej kierująca skupiła się tylko na tej pierwszej osobie na hulajnodze, a nie zwróciła uwagi, że z drugiej strony wjeżdża druga no i ruszyła. Sytuacja dość klarowna.
@jazeck: Przecież 90% zdarzeń z udziałem rowerzystów i hulajnóg tak wygląda. I potem taki rowerowiec ci mówi że "statystyki pokazują ze to kierowcy samochodów powodują najwięcej zdarzeń z rowerowcami". No powodują - tak jak na tym filmie - ktoś #!$%@? się w bok auta i to już jest wina kierowcy.
1. Kierowcy autobusu i opla powinni otrzymać mandat za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu oczekującemu przy przejściu dla pieszych (pan w czarnym z hulajnogą). Na upartego kierujący golfem też. 2. Pan w czarnym na hulajnodze powinien otrzymać mandat za przejeżdżanie hulajnogą przez przejście dla pieszych (nie jechał po pasie dla rowerów). 3. Pani na hulajnodze, która została potrącona, jechała prawidłowo po pasie dla rowerów (znak przy przejściu dla pieszych wskazuje, że jest tam też
@jakkun: No dokładnie to samo miałem napisać. Skąd miała wiedzieć, widząc zatrzymujący się pojazd, że jego kierowca ustąpi nie jej, tylko komuś innemu. Jak miała to wywnioskować, przecież to niewykonalne.
Komentarze (43)
najlepsze
/?