Fajny wynalazek. Dobrze się sprawdza, jeśli masz synchroniczną skrzynie biegów. Przy zmianie biegów będą mniejsze zgrzyty.
Jeśli patrzeć dalej - zupełnie do dupy. Ktoś słusznie zauważył, że sprężyny się ścierają. Poza tym, sprężyna musi się ugiąć, by przenieść moment obrotowy. Po co zmuszać ją do pracy? Tracimy moc. Dobrze dobrane sprzęgło i koło zamachowe sprawdzi się znacznie lepiej.
Słyszał ktoś z Was o sprzęgłach hydrokinetycznych? To jest równie ciekawy wynalazek, tyle że
@Analityk: Sprzęgło hydrokinematyczne to podstawowy składnik klasycznej automatycznej skrzyni biegów i główny powód dla którego ta się grzeje. Dzięki temu, że przy różnicy obrotów występuje zjawisko wzrostu przenoszonego momentu były nawet dwubiegowe automatyczne skrzynie biegów, a niejaki Tucker Torpedo, prototyp z lat 50-tych nie miał żadnej skrzyni biegów - Same sprzęgła hydrokinematyczne, po jednym na koło.
W tym sprzęgle zawsze występuje pewien poślizg między częścią napędzaną a napędzajacą, to powoduje straty.
@Analityk: W ciągnikach rolniczych rzadko stosuje się sprzęgło hydrokinetyczne, coś na jego styl jest w Fendtach Turbomatic i nowoczesnych Vario. Częściej w ciągnikach rol. stosuje się sprzęgła w kąpieli olejowej sterowane hydraulicznie, lub po prostu zwykłe suche sprzęgła.
Zastanawia mnie dlaczego w samochodach nie stosuje się sprzęgieł wielotarczowych mokrych, przecież mogą one przenosić duże momenty obrotowe.
ostatnio czytałem fajny artykuł o 'nowoczesnych' samochodach..generalnei praktyki producentów polegają na tym, żeby więcej zarobić na serwisie niż samo auto kosztowło, dlatego specjalnie elementy psujące się zatapiają w większych modułach, jak coś się sypnie cały moduł do wymiany itp...mafia jedna!
@funksik: Bo stara gażnikowa V8 trochę pali, co by nie powiedzieć elektroniczny zapłon i wtrysk ograniczyły znacznie zużycie paliwa oraz podniosły moc i sprawność silnika benzynowego. Natomiast co się dzieje teraz, praktyki producentów są straszne to fakt.
Nie można strzelać ze sprzęgła bo koło dwumasowe zaraz się skończy, wiem to bo 3 miesiące temu wymieniałem, no i należy unikać hamowania silnikiem redukując bieg, wiem to bo szykuje się kolejna wymiana tego elementu.
@nepobedimyj: Ze strzelaniem sprzęgłem się zgodzę, z hamowaniem silnikiem już nie. Radzę raczej uważać na niski zakres obrotów, szególnie tam gdzie silnik rozwija wysoki moment obrotowy. Za bezpieczne uznaję od 1800, unikam męczenia dwumasy na 1500 obr/min i mniej.
@szatek: Ok dzięki, to już wiem gdzie popełniam błąd, po dłuższej jeździe po mieście często nie chce mi się redukować biegu i czasem jest włożony 3 bieg przy 1500, silnik wtedy jest na granicy zgaśnięcia. To, że koło dwumasowe psuje się przy hamowaniu silnikiem redukując bieg dowiedziałem się od mechanika powiedział, że "koło dwumasowe nie działa dobrze w drugą stronę".
"Kolejną zaletą stosowania koła dwumasowego jest zmniejszenie opóźnienia przy dodawaniu gazu. Takie rozwiązanie jest jednak droższe od tradycyjnego" - co mnie to obchodzi... nie ma to jak diesel, po ruszeniu ze świateł nie daje szansy benzynce :D pozdro dla wszystkich dieslo maniaków, ... Nm Rulez :D
O kurfa, wykop wywołuje halucynacje... Przeczytałem "kota dwumasłowego" i pomyślałem że chodzi o tą maszynę antygrawitacyjną na podstawie kota i kromki masła przyczepionej do grzbietu.
Komentarze (63)
najlepsze
Jeśli patrzeć dalej - zupełnie do dupy. Ktoś słusznie zauważył, że sprężyny się ścierają. Poza tym, sprężyna musi się ugiąć, by przenieść moment obrotowy. Po co zmuszać ją do pracy? Tracimy moc. Dobrze dobrane sprzęgło i koło zamachowe sprawdzi się znacznie lepiej.
Słyszał ktoś z Was o sprzęgłach hydrokinetycznych? To jest równie ciekawy wynalazek, tyle że
W tym sprzęgle zawsze występuje pewien poślizg między częścią napędzaną a napędzajacą, to powoduje straty.
Zastanawia mnie dlaczego w samochodach nie stosuje się sprzęgieł wielotarczowych mokrych, przecież mogą one przenosić duże momenty obrotowe.
Szerokości ;]
psują się po to żebyś kupił nowe
kupujesz po to żeby producent kosił Twoją krwawice
P.S. nie chce ktoś kupić ładnej laguny z 2002r. Niedrogo. I dwumasa niedawno wymieniona :)
Komentarz usunięty przez moderatora
@zigiscrew: Pfff. Wolnossące V8 Rulez!!! a nie śmierdziuch - klekot. I ten dźwięk, rozkosz dla uszu.