@choleryk: To na górze to zapewne kanał Men-Dunaj, który był budowany w latach siedemdziesiątych. Pewnie budowali to jak zwykły most a potem zalali wodą...
Coś takiego jest i w Polsce, tylko mniejsze. Skrzyżowanie Brdy i Czerskiej Strugi w Fojutowie. Różnica poziomów 9m, górą i dołem można śmigać kajakami.
Budowe tego projektu zakonczono w roku 2003, ten rzeczny -most polaczyl rzeke Elbe z kanalem
Elbe-Havel.
Ta budowla jest w swojej klasie najdluzsza na Swiecie , ma 918 metrow dlugosci, 32 metry szerokosci a glebokosc kanalu wynosi 4,25 metra i jest przystosowana do ruchu barek (poziom wody 2 metry)
Aby wykonac ten projekt zuzyto 85 tysiecy ton stali i 600 tysiecy ton betonu.
Też mamy taką atrakcję w Fojutowie k/Tucholi. Wprawdzie w dużo mniejszej skali ale jednak. Dodam, że tę też wybudowali Niemcy przed wojną. Obiekt jest świetnie utrzymany i wielką atrakcją turystyczną na tym terenie.
Komentarze (61)
najlepsze
BTW nie rzek, a rzeki i kanału.
http://www.foto-przyroda.pl/miejsca/skrzyzowanie_rzek/skrzyzowanie_rzek.htm
Natura vs technologia?
Budowe tego projektu zakonczono w roku 2003, ten rzeczny -most polaczyl rzeke Elbe z kanalem
Elbe-Havel.
Ta budowla jest w swojej klasie najdluzsza na Swiecie , ma 918 metrow dlugosci, 32 metry szerokosci a glebokosc kanalu wynosi 4,25 metra i jest przystosowana do ruchu barek (poziom wody 2 metry)
Aby wykonac ten projekt zuzyto 85 tysiecy ton stali i 600 tysiecy ton betonu.
Budowla wspiera sie na 17 ogromnych betonowych
http://www.panoramy.pl/panoramy/227
http://www.wykop.pl/artykul/656951/skrzyzowania-ciekow-wodnych-w-polsce/