@krupier36: Najlepiej niech jakiś polski miliarder kupi fabrykę i zaczną tam produkować małe rodzinne, tanie (nie muszą być dobrze wyposażone), czterodrzwiowe samochodziki, w Polsce będą schodzić tak jak skody- podstawowe wyposażenie fabii nie miało nawet wspomagania a i tak się sprzedawało, np. samochód marki Kulczyk. Było by Polskie....
@tymc: W Top Gear śmieją się z wszystkiego co nie jest brytyjskie albo nie kosztuje 500tys. więc, o ile rozrywkowego charakteru im odmówić nie można, nie powinno się ich traktować jako opiniotwórczego źródła
@rafcze: ale, ale, ale... czym różni się wyrobnictwo dla marki Mahindra od wyżej wymienionych? dostrzegam w twojej logice nutkę myślenia, że jak koncern będzie jakiś słabiutki i egzotyczny to "my ich przerobimy" ;) tudzież "nie podskoczy nam Azjata".
W rzeczywistości ważna jest technologia, własne linie projektowe a nie znaczek na karoserii, w przypadku skody i dacii też nie udało się tego zachować bo technologie mają od koncernów, których są częścią. Dodatkowo
@likk: Owszem produkuje się. Ale nie mamy "swojej" marki jak Czesi czy nawet Rumuni... I to przykre :( Wiadomo, że ta "polska" firma musiałaby by częścią jakiegoś koncernu, ale to i tak lepiej niż być tylko wyrobnikiem dla Opla, VW, Fiata...
trzeba było sprzedać VW jak jeszcze chcieli to kupić ale nie bo by zwolnili trochę ludzi to teraz zamkną i nikt nie będzie miał roboty, żeby stanęli na nogi trzeba by produkować coś co Polacy chcieli by kupować, bo nie oszukujmy się te samochody ze zdjęć to syf, o ile ten suv z zewnątrz jeszcze ujdzie to środek to porażka pod względem stylistycznym, pewnie wykonanie i materiały też pozostawiają dużo do życzenia
@colb: Przestałem wierzyć w te testy od kiedy przyznanie piątej gwiazdki zaczęło zależeć od obowiązkowej instalacji niewyłączalnego gongu nap##$!!!ającego głośno jak się nie zapnie pasów.
Ładne te samochody, podobają mi się zwłaszcza ten SUV i ten ostatni (ale tylko z zewnątrz, bo w środku za pstrokato :) ) Kupiłbym gdyby cena była konkurencyjna...
Ten ostatni model, to chyba taki w stylu offroadowym m być. Na pierwszym zdjęciu po lewej stronie budy chyba snorkel jakiś wystaje ;) To chyba nawet w większą wodę można wjechać? ;-) no chyba, że to tylko atrapa ;P
Autka ujdą ale to ostatnie... Łopata z jednej, kilof z drugiej, stylista się naćpał, koncept tragiczny, naśturane wszędzie jakichś lampeczek, plasticzków, rurek, Tarpan był ładniejszy
Mahindra głównie kojarzy się z lekkimi i solidnymi terenówkami w typie starych Jeepów Wrangler. Gdyby zdecydowali się produkować takie u nas, zwłaszcza np. ze zdejmowanym hardtopem to napewno by się przyjęły, nie tylko w Polsce ale i reszcie Europy. Sam bym chętnie się w taką zaopatrzył bo cena by była pewnie porównywalna z Seicento a przyjemność dużo większa. Jeep Wrangler u nas to nie to samo co w USA
Indyjski przemysł motoryzacyjny ma niski poziom bezpieczeństwa aut - co z tego że jest ładne cacko jak ono będzie części gubiło podczas jazdy . Wstyd mi za rządy, które doprowadziły FSO do upadku. Mamy takich wspaniałych konstruktorów aut i zdolny pracowity naród z takim potencjałem mogli byśmy być potęgą samochodową nie tylko w UE ale i świecie . Coś na ten temat wiem pracowałem w OBR FSO Falenica i samej fabryce na
1. Indyjskie samochody maja mimo wszystko wyższy standard bezpieczeństwa niż chińskie
2. Hindusi są o wiele bardziej innowacyjni ponieważ:
a) priorytetem w tym kraju jest edukacja i to na coraz wyższym poziomie
b jest to społeczeństwo w którym samodzielne myślenie czymś oczywistym, w przeciwieństwie do Chin gdzie priorytetem jest wykonywanie poleceń i rygor (zgadnijcie dlaczego tak dużo outsourcingu programistycznego jest w Indiach a nie w Chinach)
@Axelio: Polonez był w miarę bezpieczny jak na europejskie standardy pomimo archaicznej konstrukcji. Po prostu miał mocne blachy. Matizy i Tico to już kartony na kółkach, ale o tym każdy wie.
Mieliśmy Daewoo w Polsce, ale dlaczego nie budowali u nas Daewoo Musso? Przecież ten samochód podbiłby całą Europę! Dzisiaj ludzie kupują dużo takich pseudo terenowych wozów i jakieś inne SUV-y.
@cheslavv: Ale nie w fabryce FSO. Gliwice (Opel) i Tychy (FIAT) są jednymi z najnowocześniejszych fabryk w europie. Ale stołeczne FSO, z którego bram wyruszyło w świat masę rozpoznawalnych samochodów dziś jest na równej pochyłej.
No to już wiemy jak wyglądają, nie wiemy jaka jest jakość wykonania, stopień zaawansowania technologicznego oraz bezpieczeństwo (może składają się w harmonijkę przy uderzeniu z prędkością 20km/h).
@Szwabo: Próba porównania ze Skodą jest chyba nie na miejscu. To zupełnie inna liga. Porównywałbym ich z Ssangyongiem. A stwierdził, że daleko im do chociażby Kii.
Komentarze (130)
najlepsze
a ten z miniaturki to prawie taki polonezowy kolor :>
http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Motor_Company
"Rok 2010 zakończył się w Polsce wyprodukowaniem 799 255 sztuk samochodów osobowych [...]"
...chodziło ci o produkcję samochodów w Warszawie może?
W rzeczywistości ważna jest technologia, własne linie projektowe a nie znaczek na karoserii, w przypadku skody i dacii też nie udało się tego zachować bo technologie mają od koncernów, których są częścią. Dodatkowo
no ale skoro ludzie kupowali polonezy to tym tez by jezdzili.
Osobiscie jak bym mial szukac taniej ale nowej alternatywy dla zachodnich samochodow wolalbym dacie.
Pewne auto, sa serwisy, czesci dostepne.
http://www.mynrma.com.au/motoring/reviews/ancap/commercial/mahindra-pik-up-2007-onwards-dual-cab-4x4.htm
O gustach się nie dyskutuje ;)
Świetna sprawa!
Mahindra głównie kojarzy się z lekkimi i solidnymi terenówkami w typie starych Jeepów Wrangler. Gdyby zdecydowali się produkować takie u nas, zwłaszcza np. ze zdejmowanym hardtopem to napewno by się przyjęły, nie tylko w Polsce ale i reszcie Europy. Sam bym chętnie się w taką zaopatrzył bo cena by była pewnie porównywalna z Seicento a przyjemność dużo większa. Jeep Wrangler u nas to nie to samo co w USA
http://img715.imageshack.us/img715/9127/dsc0154oi.jpg
Zdaje mi się że to TATA, ale głowy nie dam - większość części tego pojazdu jest odlanych z plastiku.
Edit: siedząc w tym przypominały mi się te samochodo-wózki co można nimi dzieci po markecie wozić ;d
1. Indyjskie samochody maja mimo wszystko wyższy standard bezpieczeństwa niż chińskie
2. Hindusi są o wiele bardziej innowacyjni ponieważ:
a) priorytetem w tym kraju jest edukacja i to na coraz wyższym poziomie
b jest to społeczeństwo w którym samodzielne myślenie czymś oczywistym, w przeciwieństwie do Chin gdzie priorytetem jest wykonywanie poleceń i rygor (zgadnijcie dlaczego tak dużo outsourcingu programistycznego jest w Indiach a nie w Chinach)
3. Za 20-30 lat
ino samego Chińczyka nie ma (w takiej ilości).