Urban Terror ma kilka trybów rozgrywki. Na wykopowym serwerze możecie spotkać większość z nich.<br /><br /><br /><br /><b>1. Bomb mode</b><br />Czerwony zespół jest atakującym, który musi podłożyć bombę w jednym z dwóch strategicznych punktów na mapie, oznaczonych pulsującymi punktami w kolorach czarnych i czerwonym. Zespół niebieski musi temu zapobiec mordując wszystkich czerwonych albo rozbrajając bombę, jeśli ta zostanie podłożona. Na początku każdej rundy, jeden z graczy czerwonych zobaczy napis "You have the bomb!" a reszta jego drużyny otrzyma komunikat "Jak-Mu-Tam has the bomb". To informacja dla drużyny, kto jest zamachowcem. Zamachowiec widzi bombę u dołu ekranu, wygląda jak mała, słitaśna paczuszka. Gdy zamachowiec znajdzie się na jednym z dwóch punktów, musi wybrać z inwentarza bombę używając klawisza next item (domyślnie ] ), a następnie używając funkcji USE, czyli "użyj" (domyślnie jest to klawisz CTRL) podłożyć ładunek. Od tego momentu zespół niebieskich ma 40 sekund na rozbrojenie lub wybicie wszystkich czerwonych. Bohaterski członek niebieskich rozbraja bombę stając na niej i klikając USE (domyślnie CTRL). Trwa to 10 sekund. Jeśli mu się uda, rundę wygrywają niebiescy. Jeśli oryginalny zamachowiec zginie, zamach wciąż może się udać. Bomba na mapie będzie wtedy widoczna jak migający (nie pulsujący) czerwony punkt. Wtedy należy ją zebrać z ziemi i spróbować wysadzić cel.<br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />2 pkt. dla czerwonych, jeśli zamach się powiedzie (+100 dziewic w niebie).<br />2 pkt. dla niebieskich, jeśli wymordują wszystkich czerwonych.<br />1 pkt. dla czerwonych, jeśli zabiją wszystkich niebieskich, ale nie przeprowadzą zamachu.<br />1 pkt. dla niebieskich za rozbrojenie bomby.<br />0 pkt. za remis.<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />1 pkt. dla gracza za każdego zabitego przeciwnika<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, czekamy do końca rundy. <br /><br />Porada wujka:<br />Czerwoni po podłożeniu bomby powinni pilnować ładunku, najlepiej kryjąc się w jej okolicy. Niebiescy powinni z kolei pilnować obydwu punktów tak szybko, jak to tylko możliwe. <br /><br /><br /><b>2.Capture the flag</b><br />Każda ze stron ma swoją bazę, w której jest ich flaga. Celem rozgrywki jest wykradzenie flagi przeciwnika i doniesienie jej do swojej bazy, a konkretnie do swojej flagi. Jeśli zdarzy się, że w bazie nie ma flagi Twojej drużyny, musicie ją odzyskać, gdyż flagę wroga przynosimy do swojej flagi. W sytuacji, gdy dwie strony mają swoje flagi, po 120 sekundach uruchamia się tzw. "hot potato" ("gorący ziemniak") - flagi wybuchają, zabijając dzierżących je graczy ("flagowych") i wracają na swoje miejsce. Jeśli gracz wbiegnie na flagę swojej drużyny, gdy ta jest poza bazą, flaga wraca na swoją pozycję.<br /><br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />1 pkt. za każdą przyniesioną flagę.<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />15 pkt. za przyniesienie flagi.<br />10 pkt. dla każdego członka drużyny, za przyniesienie flagi *bonus*<br />2 pkt. za obronę flagi (zabicie przeciwnika, który jest tuż-tuż przy fladze)<br />1 pkt. za odzyskanie flagi.<br />1 pkt. za zabicie flagowego wroga<br />1 pkt. za obronę własnego flagowego (zabicie kogoś, kto atakuje w danym momencie gracza z flagą)<br />1 pkt. za zapobiegnięcie zdobycia flagi (zabicie wrogiego flagowego, gdy ten jest tuż-tuż od zdobycia punktu)<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, czekamy na "wave respawn", który jest dokładnie co 15 sekund.<br /><br />Porada wujka:<br />Warto się podzielić, ktoś siedzi w bazie i broni, ktoś biega po flagi. Przy większej ilości graczy (zwłaszcza obrońców) samotny wojownik nie ma szans wykradzenia flagi. Wtedy trzeba atakować grupowo.<br /><br /><b>3.Follow The Leader.</b><br />Miks dwóch poprzednich trybów. Na początku rundy jeden z graczy jest liderem. Gracz zobaczy wtedy komunikat "You are the team leader", natomiast reszta jego drużyny "Jak-Mu-Tam jest team leader". Liderzy w zespołach oznaczeni czerwonym hełmem. I to jedyny ich sposób identyfikacji dla wrogiej drużyny. Każda ze stron ma swoją flagę, do których zmierzają liderzy. Celem rozgrywki jest dotarcie lidera zespołu do flagi przeciwnika. Tylko on może zgarnąć największą premię punktową.<br /><br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />5 pkt. jeśli lider dotrze do flagi przeciwnika.<br />3 punkty, jeśli wybijecie wszystkich przeciwników i lider wciąż żyje.<br />1 punkt, jeśli wybijecie wszystkich przeciwników, ale lider jest martwy.<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />1 pkt. dla gracza za każdego zabitego przeciwnika<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki, wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, czekamy do końca rundy. <br /><br />Porada wujka:<br />Lider to chodzące 5 punktów. Lider jest zatem święty i trzeba go chronić.<br /><br /><b>4.Team deathmatch.<br /></b>Tu nie ma czego tłumaczyć. Celem gry jest systematyczna rzeź drużyny przeciwnika. <br /><br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />1 pkt. za każdego trupa<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />1 pkt. za każdego trupa<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, czekamy około 7 sekund.<br /><br />Porada wujka:<br /><object width="640" height="505"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/haHksFRxBD4&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/haHksFRxBD4&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object><br /><br /><b>5.Team Survivor</b><br />Celem gry jest wymordowanie dużyny przeciwnika. Z tą różnicą, że nie odradzamy się natychmiast, tylko dopiero w następnej rundzie. Wygrywa drużyna, która przeżyje.<br /><br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />1 pkt. za każdego trupa<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />1 pkt. za każdego trupa<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, siedzimy na ławce do końca rundy.<br /><br />Porada wujka:<br />Nie wybiegać z okrzykiem "Hadzia!" na środek placu w mieście -_- gdyż mamy tylko "jedno życie" na każdą rundę.<br /><br /><b>6.Capture & Hold</b><br />Na mapie są umieszczone szare flagi. Gdy gracz na każdą z nich wejdzie, zmieni ona kolor na barwę jego drużyny. Co 60 sekund gra za każdą zaznaczoną flagę przyznaje punkt. Celem rozgrywki jest zajecie i ytrzymanie tylu flag, ile się da - a w konsekwencji zdobycie większej ilości punktów.<br /><br />PUNKTACJA DRUŻYNOWA:<br />1 pkt. za każdą flagę w momencie podliczania (co 60 sekund).<br /><br />PUNKTACJA INDYWIDUALNA:<br />1 pkt. za każdego trupa.<br /><br />Warunki zwycięstwa:<br />Drużyna, która ma najwięcej punktów na koniec rozgrywki wygrywa.<br /><br />Respawn:<br />Jeśli zginiemy, czekamy na wave respawn, który jest co 15 sekund.<br /><br />Porada wujka:<br />Warto po zajęciu flagi przy niej posiedzieć i popilnować. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów za flagi, a nie trupy.<br /><br />Warto w opcjach zaznaczyć w "General settings" opcję "show timer". W prawym górnym rogu będziemy widzieć ile czasu zostało do końca meczu, rundy, respawnu czy podliczenia flag w trybie Capture And Hold.<br /><br />Na koniec bonus w postaci czytanek dla każdego wykopowego mordercy-socjopaty, którego jeszcze nie zamknęli:<br /><br />Denerwują Cię snajperzy schowani w stogu siana? Jest na to sposób!<br /><a href="//dailynade.com/peeking-and-positioning-against-sr-8s/" rel="nofollow" >//dailynade.com/peeking-and-positioning-against-sr-8s/</a><br /><br />A może chcesz zostać snajperem i być jak Tom Berenger? <br /><a href="//dailynade.com/the-way-of-the-sr-8/" rel="nofollow" >//dailynade.com/the-way-of-the-sr-8/</a><br /><br />Masz ochotę zdobywać premie za przynoszenie flag?<br /><a href="//dailynade.com/a-ctf-primer/" rel="nofollow" >//dailynade.com/a-ctf-primer/</a><br /><br />Tutaj macie dokładny opis wszystkich broni:<br /><a href="//urt.taggedzi.com/weaponguide.php" rel="nofollow" >//urt.taggedzi.com/weaponguide.php</a><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
Komentarze (216)
najlepsze
W FTL dopisz, że dla tych co przeoczyli, kto jest liderem można sprawdzić pod TAB :)
i literówka drobna w CAH "ytrzymanie"
super, wykop. :D
Proszę Cię.... i z całym szacunkiem do Waszej pracy ale ten argument jest śmieszny.
1. Ad vocem Majki:
Majki robi świetną robotę jako moderator. Pomijając działalność in-gejm, widać że się mocno zaangażował w cały projekt - pisze ważne info na śledziu, dodał choćby ten poradnik. Widać, że gros wolnego czasu poświęca na dopracowywanie map, spraw technicznych i innych pierdół. Pewnie to co widzimy, to wierzchołek góry lodowej jego pracy. Dzięki temu wszyscy możemy sobie miło i w coraz bardziej dopracowanym środowisku gry popizgać w Urta :) Za to Majki dla Ciebie - wielki szacun.
2.
Po drugie - Z Majkim kilka nocek siedzieliśmy po kilka godzin do pierwszej/drugiej i testowaliśmy mapy. Każda po 20-30MB, przetestowana na każdym trybie i cała przespacerowana. Wiadomo, czasem popełniamy błędy, ale zawsze się do nich przyznajemy jak tylko się o nich dowiemy(!). Jak nikt nie udzieli feedbacka, to nie nasza wina, też mamy swoje życie i nie jesteśmy zobligowani siedzieć 24h/d na serwerze sprawdzając czy jakaś flaga się nie pojawi w złym miejscu.
Po trzecie, MOD posiada prawa referee(!). Gdyby ktoś z czepiających się, poświęcił 5 minut na przeczytaniu w manualu co te uprawnienie daje, to by wiedział, że NIE możemy robić shuffle, cycle map, change map, allow votes czy nawet call votes!!! Póki konstrukcja silnika UT nie zmieni, jedyne co możemy to przerzucać graczy z jednego teamu do drugiego (pojedynczo), mute'owac za wyjątkowo drażniące klnięcie, wyzywanie, wyśmiewanie etc., kickować dla ostrzeżenia lub gdy ktoś jest AFK (dzisiaj zauważyłem, że ktoś AFK nie jest automatycznie wykopywany w pewnym przypadku), lub banować gdy ktoś jest wyjątkowo uciążliwy i zwyczajne prośby nie działają. Na Majkiego najeżdżaliście już wcześniej, a teraz wielki płacz, że ktoś dostał bana na 180 minut.
Po
Były i w tym "sęk".
Poza tym w żadnym poście ani zachowaniu zbanowanych nie zauważyłem żadnej zazdrości - bo i nie ma czego, jak również wyśmiewania modów. Chodziło głównie o to, że:
1) za zabawę w zmiany nicków zostali zbanowani na długi
Ja się w ogóle niczym nie przejmuje, wchodzę ginę, wstaje ginę, wstaje..... czasem kogoś ubije :)
Dla mnie to czysta rozrywka, nie wiem nawet jak dostać tą cholerną snajperkę :) więc wale jak szalony z tego "czegoś" co się w nim magazynki kończą za szybko :) Ale zabawa jest przednia, człowiek się odstresować może.
Fajny poradnik. Chociaż zasady TDM mnie przerosły, skomplikowane to. Wrócę do nich w wolnej chwili i przeanalizuję.
2 pkt. dla czerwonych, jeśli zamach się powiedzie (+100 dziewic w niebie).
I teraz mi mówicie...? Od dzisiaj na bombie gram tylko komuchami...
Bardziej chodziło mi o dziewice Majki :P
Nikt mi w grze nie powiedział, że flooduje. Nikt mi w grze nie powiedział: Zmień ten nick, ty straszny zazdrosny podszywający się graczu. Nikt nawet nie miał pretensji o to, że bawię się z wami wymieniając wirtualne pociski, noże i granaty :) Dla tego wszyscy się zdziwili jak dostali bana za trzy literki, i nie był to ban na 180
-szybkie (mapki ,sama gra i rozgrywka zaczyna sie praktycznie od razu - click-click i nawet na polsacie w przerwie na reklamy mozna przestrzelac cala mapke)
- prosta - bez zbednych udziwnine (glownie team deathmach) - pare przyciskow i nawet broni nie trzeba specjalnie bindowac
-przyjemne
/bind f1 "vote yes"
/bind f2 "vote no"
swoją drogą, dlaczego zakazaliście votowania?
A celem jest zabawa! Jak w Sejmie:)
czy można prosić szanownych modów o to, by w konfiguracji pojawiło się więcej trybu Bomb oraz TS?
Popieram, to moje ulubione tryby :) Najbardziej emocjonujące chyba. Choć CTF też daję radę. TDM jest nudnawy, ale dobry czasem dla czystego nap%!%!%%anego relaksu. CAH daję radę na niektórych mapach. FTL trochę
Zachowal sie pan admin bardzo nie przyzwoicie i pozbawil mnie zabawy sobotnim wieczorem.
Z jakiego to paragrafu?
1. Czy to rzekome podszywanie się aż tak uraziło szanowną moderację?
2. Jaki skrót proponujesz dla klanu Masters Of Death?
Czekam na utworzenie jakiegoś forum wykopowego serwera. Zdecydowanie łatwiej się będzie komunikować i dzielić spostrzeżeniami. Jeśli chodzi o założenie takowego, jest wiele darmowych serwisów, które taką możliwość oferują, m.in. www.pun.pl.
Z chęcią podyskutowałbym z innymi graczami na temat trybów, które lubią oraz tego