Wczoraj niepokonane AI "Falco" zostało pokonane. Dokonał tego niejaki "ACE han"
W zeszłym roku odbyła się walka pilota prawdziwego F16 ze sztuczną inteligencją, która nazywa się FALCO i chcą ją ładować do samolotów, żeby te latały daleko, strzelały rakiety i zrzucały bombki. Chłopcy z HERON Systems jeździli z tą swoją sztuczną inteligencją, któa kopała tyłki kolejnym poważnym pilotom myśliwców, instruktorom TOP-Gun i innym nadludziom.
Ogłoszono zmierzch pilotów myśliwców. I może w sumie jest w tym trochę racji, bo tam gdzie nie poradził sobie pilot poradził sobie gracz.
Pod koniec 2020 ogłoszono charytatywny turniej "Fight for Honor" w DCS - czyli w tak na dobrą sprawę najbardziej zaawansowany, cywilnie dostępny symulator myśliwca.
Nagrodą dla zwycięzcy miała być możliwość walki ze wspomnianą wcześniej sztuczną inteligencją. Kilkudziesięciu totalnych nerdów wirtualnej awiacji stanęło do walki i po kilkunastu dniach zmagań okazało się, że najlepszy jest "ACE han". Chłop jest z Korei Południowej no i robi szalone rzeczy w symulatorach.
Wczoraj walczył z AI i... wygrał.
A oto nagranie z walki
Natomiast artykuł o niepokonanym AI można znaleźć tutaj: https://www.airforcemag.com/ar...
Czyżby oznaczało to, że niedługo przyjdzie ten oczekiwany czas, w którym po symulatorowych geeków będzie przychodziło wojsko i mówiło np. "Panie Popo, mamy tajną misję i tylko Pan może nam pomóc. To sprawa wagi państwowej." Cięzko powiedzieć, ale rzeczą najważniejszą jest to, że to nie jest tak, że AI pokonuje ludzi. AI pokonuje niektórych ludzi.
Osoby zainteresowane jakimś tam lataniem zapraszam do zajrzenia np. na forum aktywnej nawet i na wykopie grupy Gilidia.Org https://forum.gildia.org/
oraz na discord BuddySpike - https://discord.gg/XWs7kPSJcH czyli społeczności graczy zgromadzonych wokół kilku serwerów nastawionych na latanie PvP.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania to może być tez i PW.
Pozdrawiam
Popo
Komentarze (96)
najlepsze
Tak pilot jak gra w samoloty to też ma w głowie to czego się nauczył
Najlepiej graczy wsadzać za stery dronów i tyle.
Tutaj jest ta sama sytuacja, co z tego, że znajdziemy jakiegoś zwycięzce turniejów, czyli kogoś najlepszego z najlepszych, z dobrym refleksem itd. Ile jesteśmy w stanie znaleźć takich osób, które pokonają AI?
Możemy wyprodukować 100 samolotów, które pokieruje AI i każdy będzie
Przy konfrontacji z graczem który nie ma nawyków pilotów okazało się że AI nie jest tak dobra i tyle.
@thewickerman88: co w konsekwencji oznacza, że piloci nie będą mieli teraz już żadnych szans, jak AI przejmie styl walki gracza.
Od wielu lat wiadome było, że prędzej czy później AI musi wygrać rywalizację z człowiekiem, bo w przypadku myśliwców limitem rozwoju jest organizm pilota i jego zdolność do pokonywania przeciążeń przy zachowaniu pełnego logicznego myślenia i precyzji ruchów. AI nie ma tego ograniczenia.
Na potwierdzenie przytoczę książkę Joego Haldemana
W dota2 były mecze gdzie gracze grali z AI. I AI wygrywała z dużą przewagą. Co ciekawe AI było ograniczone, aby mieć refleks na poziomie gracza, i aby mogło widzieć to co się dzieje na "ekranie" tak jak człowiek( wkońcu to AI i mogło teoretycznie obserowwać całą mapę naraz). i nadal zwycięzy turnieju dostałi baty.
Jedyne ograniczenia były takie, że wtedy AI potrafiło grać chyba tylko
A teraz ile takich kompów z AI można stworzyć i w jakim czasie? I każdy z nich jest najlepszy od razu i akualizowalny do najlepszego od razu.
pytanie zasadnicze - czy AI po paru starciach z takim typkiem nie nauczy się jak go ograć
@ostatni_lantianin: powinna, bo jeśli nie, to to nie była prawdziwa AI...