@ZarazSieRozkreci: co masz na myśli? Nowoczesne bezszczotkowe silniki elektryczne mogą pracować zanurzone w wodzie (nawet im to pomaga bo jest chłodzenie :) ). W świecie modeli zdalnie sterowanych często zabezpiecza się elektronikę (wystarczy zalać żywicą epoksydową), a same silniki zostawia bez zabezpieczeń, bo woda im nie szkodzi.
Jeśli już, to silniki elektryczne mają tu przewagę nad spalinowymi, bo silnik spalinowy całkowicie zalany wodą przestanie działać i to z kilku przyczyn (brak
wystarczy ze uklad dolotowy jest szczelny i masz snorkel i mozesz po dach go zalac i tlen tylko kierowcy potrzebny. Byle silnika nie zgasic.
@BlackLight: pozornie. I przy założeniu że czysta woda w wannie. A co się dzieje z paskami napędu akcesoriów silnika gdy pracują w wodzie z błotem i mułem, z łożyskami, z innymi elementami mechanicznymi, które na pełną wodę nie są pomyślane ani nie są (bo nie mogą) szczelne
To byłaby idealna funkcja dla dziadków wjeżdżających w zły zjazd na autostradzie i potem taki jedzie pod prąd. A funkcja tank turn wykryłaby to i robi kierowcy "w tył zwrot" i już jedziemy prawidłowo :)
Ogólnie nieduży silnik elektryczny per koło daje zajebiste rezultaty też np na torze szukając przyczepności niezależnie per koło z wysoką precyzją. Dodatkowo łatwiej odprowadzać ciepło czy tez balansować przekazywaniem mocy przy przegrzewaniu się. Więcej, można spokojnie użyć tańszych indukcyjnych zamiast PMSM. Nie rozumiem dlaczego np Porshe Taycan nie poszłą tą drogą - inwestująć w drogie PMSM per oś. Tym bardziej, że ich VW ID R już od dawna śmiga po torach na
Patrząc na możliwości elektryków czuję jakbyśmy byli w okresie przejścia z maszyn parowych na silniki spalinowe, z tym że to silniki spalinowe są dzisiaj jak te maszyny parowe wtedy. Piękne, efektowne, niepraktyczne...
@maciejkap myślę, że jest odwrotnie. Z uwagi na samą ich powszechność i infrastrukturę, to silniki spalinowe są bardziej praktyczne. A że maszyneria bardziej skomplikowana? Mamy 100 lat doświadczenia w jej budowie i serwisowaniu. Trzeba jeszcze sporo pracy nad popularyzacją elektryków, żeby ich użytkowanie było bezbolesne - bo potencjał bezbolesności mają znacznie większy niż benzyniaki.
Komentarze (61)
najlepsze
Jeśli już, to silniki elektryczne mają tu przewagę nad spalinowymi, bo silnik spalinowy całkowicie zalany wodą przestanie działać i to z kilku przyczyn (brak
@BlackLight: pozornie. I przy założeniu że czysta woda w wannie. A co się dzieje z paskami napędu akcesoriów silnika gdy pracują w wodzie z błotem i mułem, z łożyskami, z innymi elementami mechanicznymi, które na pełną wodę nie są pomyślane ani nie są (bo nie mogą) szczelne
A teraz idź porozmawiaj z właścicielami bobcatów ile wytrzymują im opony na betonie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@oreoo: ....każdego.