Te powiadomienia to największy rak technologii webowej. Nic nie da że wyłączysz w przeglądarce bo strony zazwyczaj najpierw wyświetlają własne, atrakcyjne okienko z pytaniem i dopiero jak tam zaakceptujesz to wyświetla się to przeglądarkowe. ( ͡°ʖ̯͡°) Jestem ciekaw czy ktokolwiek używa tej funkcji poza użytkownikami co przez pomyłkę to kliknęły. A potem "popatrz co z moim telefonem bo mi jakieś wirusy reklamy pokazujo".
Nic nie wukriwa tak jak wtedy gdy strona się załaduje, chcesz w coś kliknąć i nagle w to miejsce dolodowywuje się reklamą i w efekcie klikasz w reklamę.
masakra tysiące pytań i jeszcze te raklamy, które co chwila wyskakują zasłaniają pół tekstu, nic nie da się przeglądać! PS. zauważyłem, że zrobiłem błąd w słowie reklamy, ale chyba to podświadomie, więc zostawiam
A prawdę mówiąc kibicowałem temu mechanizmowi na samym początku.
Widziałem w tym szanse na przełamanie monopolu różnych Facebooków.
Wyobrażałem to sobie tak, strona z której informacje uważam za przydatne, wysyłałaby do mnie nagłówki, które moja przeglądarka by jakoś katalogowała. Trochę jak subskrybowane kanały na YT.
Teoria niby niezła - w praktyce jest to zrobione źle. Fajnie by było gdyby powiadomienia, oparte o coś w rodzaju kanału RSS, pozwalały przy zapisywaniu się zobaczyć
@hellfirehe: Zapewne masz na myśli powiadomienia Web Push Notifiactions. To nie jest tak, że te powiadomienia są złe. Takie powiadomienia są stosowane między innymi przez aplikacje na androidzie. Przykładem może być chmórka z błyskawicą Messengera. Problem tkwi w niewłaściwym ich wykorzystaniu. Bo po co mi powiadomienia ze strony, którą i tak odwiedzam codziennie, lub jedynie raz? Przykładem przydatnych powiadomień ze stron www może być poczta. Chyba że jest na niej
@AWPecet: A ja nie mówię że mechanizm jako taki jest zły. Mówię że przeważnie jest używany w niewłaściwy sposób - nie dający użytkownikowi pożytku, a wręcz denerwujący. Przez to cały pomysł z wyskakującym pushami jest w zasadzie bezużyteczny (może poza wybranymi serwisami - tak jak piszesz np. poczta).
Dlatego moim zdaniem do tego typu zadań lepiej by się sprawdził nie push, a
Komentarze (172)
najlepsze
Reklamy jak na stronie z pornolami xD
3 ROZMIARY W 4 TYGODNIE
TEN KREM PODBIJA SERCA POLEK
ZOBACZ!!!
Jestem ciekaw czy ktokolwiek używa tej funkcji poza użytkownikami co przez pomyłkę to kliknęły. A potem "popatrz co z moim telefonem bo mi jakieś wirusy reklamy pokazujo".
@tuomollo: ooo tak... z reguły filmy puszczam w tle i słucham, a tu NIE!!! Masz się gapić kuwa!
Podobno nowy firefox blokuje to dziadostwo...
@menstuffpl: Nie, to jego:
https://www.eprawda.pl/michal-fedorowicz-blog-roku-2014-wywiad/
PS. zauważyłem, że zrobiłem błąd w słowie reklamy, ale chyba to podświadomie, więc zostawiam
Widziałem w tym szanse na przełamanie monopolu różnych Facebooków.
Wyobrażałem to sobie tak, strona z której informacje uważam za przydatne, wysyłałaby do mnie nagłówki, które moja przeglądarka by jakoś katalogowała.
Trochę jak subskrybowane kanały na YT.
Teoria niby niezła - w praktyce jest to zrobione źle.
Fajnie by było gdyby powiadomienia, oparte o coś w rodzaju kanału RSS, pozwalały przy zapisywaniu się zobaczyć
Problem tkwi w niewłaściwym ich wykorzystaniu. Bo po co mi powiadomienia ze strony, którą i tak odwiedzam codziennie, lub jedynie raz?
Przykładem przydatnych powiadomień ze stron www może być poczta. Chyba że jest na niej
@AWPecet: A ja nie mówię że mechanizm jako taki jest zły.
Mówię że przeważnie jest używany w niewłaściwy sposób - nie dający użytkownikowi pożytku, a wręcz denerwujący.
Przez to cały pomysł z wyskakującym pushami jest w zasadzie bezużyteczny (może poza wybranymi serwisami - tak jak piszesz np. poczta).
Dlatego moim zdaniem do tego typu zadań lepiej by się sprawdził nie push, a