Jeśli chcecie zgłosić reklamację na usługi sieci Play i korzystacie z dróg dostępnych na ich stronie, to nie bądźcie zdziwieni, jeśli nie otrzymacie odpowiedzi w ciągu 30 dni zgodnie z ustawą o prawach konsumenta ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Informacja ze strony Play jak zgłosić reklamację:
Postanowiłem skorzystać z nowej oferty Play NEXT migrując z taryfy Play na kartę. Wymagało to podpięcia karty płatniczej do aplikacji udostępnionej przez Play. Po wielu trudach specjalistom z Play nie udało się aktywować usługi Play Next. Co więcej, po podpięciu karty została pobrana opłata na start mimo przeniesienia numeru a nie wybrania nowego.
W związku z brakiem aktywacji usługi Play Next i na dobry start pobieraniu środków z karty płatniczej nawet wbrew regulaminowi świadczenia usługi Play Next postanowiłem ostatecznie zrezygnować z przeniesienia numeru.
Jak już wcześniej zostało pokazane, postanowiłem złożyć reklamację w związku z błędnymi opłatami korzystając z formularza zgłoszeniowego w serwisie Play24 oraz drogą mailową dnia 1.12.2018 żądając zwrotu nienależnie pobranych środków. Zgłoszenie w serwisie Play24 w dziwny sposób znikło bez rozpatrzenia.
W związku z upłynięciem terminu rozpatrzenia reklamacji zadzwoniłem do BOK z zapytaniem jak wygląda sprawa reklamacji. Pech chciał, że Play sprzedał mi smartfon z funkcją rejestrowania rozmów i do dziś nie umiem tego wyłączyć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°). Uprzejmy Pan poinformował mnie, że faktycznie na odpowiedź mieli czas do wczoraj i powinienem spodziewać się odpowiedzi do północy zgodnie z zapisami ustawy o prawach konsumenta.
Dziś, czyli dzień po ustawowym terminie konsultant na czacie usługi Play Next poinformował mnie że jest to zgłoszenie a nie reklamacja i nie są w stanie podać daty jej rozpatrzenia. Jest ono rozpatrywane bezterminowo.
@play_polska BRAWO WY!
Komentarze (153)
najlepsze
@play_polska
Play nie decyduje o tym czy zgłoszenie jest reklamacją czy nie, ale ustawa. Jeśli spełniłeś wymogi jakie określa ustawa aby reklamacja była reklamacją i złożyłeś reklamację drogą, którą określa ustawa to play może po swojej stronie nazwać ten proces jak tylko chce, ale zgodnie z ustawą ma 30 dni na jej rozpatrzenie, a po 30 dniach w przypadku braku rozpatrzenia roszczenie zostaje uznane.
W play działa to od
@latarnikpolityczny: dokladnie. Warunkiem jest jedynie to zeby
1. To po kiego grzyba ja się loguję do ich gówno systemu jak konsultanci i tak nie wiedzą kim jestem?
2. Dlaczego zgłoszenie zostało zamknięte zamiast dodania komentarza z prośbą o
Komentarz usunięty przez moderatora
Efekt jest taki, że bank poza zwróceniem pieniędzy obciąża nieuczciwego usługodawcę/sprzedawcę kosztami całej operacji które są
Komentarz usunięty przez moderatora
Oczywiście chciałem rozwiązać umowę, ponieważ w mojej ocenie Play nie było w stanie w mojej ocenie świadczyć usług zawartych w umowie na racjonalnym poziomie. Konsultant stwierdził, że owszem - problemy są (bo sami prosili o dowody, które dostarczałem + mieli gdzieś tam w logu że mój telefon raz odłączył się od sieci) ale w sumie to reklamacja jest bezzasadna.
Taka trochę reklamacja Schrodingera - zasadna ale bezzasadna jednocześnie ¯\_(ツ)_/¯
Osobiście
30.08.2017 przedstawiono mi ofertę przedłużenia umowy w Play przez telefon (aneks). Zgodziłem sie, bo warunki wydawały się być atrakcyjne, zostałem poinformowany o możliwości rezygnacji w przeciągu 14 dni. Zgodziłem się na aktywowanie nowej oferty i zacząłem oczekiwać na papierową wersję dokumentów.
31.08.2017 sprawdziłem tę ofertę ponownie i uznałem, że nie jest jednak dla mnie atrakcyjna i nie chcę z niej korzystać - zadzowniłem do konsultanta, aby dowiedzieć się czy mogę odstąpić od warunków przez telefon lub elektronicznie. Zostałem poinformowany, że mogę to zrobić jedynie w wersji papierowej. Poczekałem więc na list od Play ze wzorem odstąpienia od aneksu/umowy.
04.09.2017 uzupełniłem, podpisałem i wysłałem do Play "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość..". Na szczęście przezornie wysłałem to listem poleconym, z potwierdzeniem doręczenia i zrobiłem sobie zdjęcie tego dokumentu przed wysłaniem.
06.09.2017 otrzymuję sms od Poczty Polskiej z informacją, że list