Czy można nabić klimatyzację LPG?
Według karty charakterystyki czynnika R290 (propan) jego temperatura samozapłonu wynosi 470 stopni Celsjusza. Dla porównania nowy czynnik - R-1234yf - ulega samozapłonowi już przy 405 stopniach Celsjusza (w tym miejscu warto dodać, że "stary" czynnik R-134a był zupełnie niepalny!)
Psychodelik z- #
- #
- #
- #
- #
- 221
- Odpowiedz
Komentarze (221)
najlepsze
Można zmieszać nawet z helem ;-), ale nie powinno się tego robić z prostej przyczyny: w efekcie dostaniesz mieszaninę o nieznanych właściwościach termodynamicznych.
Podstawowy argument polskich januszy (niebezpieczeństwo !!!!!!!!111111) jest łatwy do obalenia, bo obydwa gazy zawierają atomy fluoru, więc obydwa w reakcji z ogniem wytworzą fluorowodór (R134a, HFO-1234yf). Jedynym argumentem przeciw nowemu środkowi jest walka z monopolem i nieuzasadnioną podwyżką cen.
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/8805/olej-nd-8-czy-nd-12.html
inaczej mówiac 1234yf jest bardziej wymagające. R134 jest wszystko jedno na czym pracuje.
Płukanie, nowy kompresor, skraplacz i cena ze 2K - 2.5K xD - to są pozorne oszczędności.
Ogólnie żal się robi jak się niektórych tutaj czyta - niby mi wszystko jedno, ale ludzie, miejta trochę RiGCzu - więcej dacie na fajki, czy inny clubbing, a napełnianie klimatyzacji syfem, to tak jakby wtłaczać krew pacjentowi bez hamowania wycieku ;).
Jest
@Student_AWAS: ehee, taaa
poczytaj co się tworzy z tego nowego czynnika podczas pożaru i dlaczego strażacy boją się do takiego auta podejść
butle lpg nie wybuchają, dawno sprawdzone.
mówisz nieszczelności - okej. ja się nie spotkałem z żadnym przypadkiem zapłonu samochodu od instalacji LPG a Ty tak, kto ma rację?
dowód anegdotyczny, coś Panu to mówi?