Jak zmieniały się efekty specjalne na przestrzeni ponad 100 lat
![Jak zmieniały się efekty specjalne na przestrzeni ponad 100 lat](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_xSSOIQ4TxZubj34YP1RY2ICeXmnsfSQC,w300h194.jpg)
Krótkie wideo, które bywało już na Wykopie. Lecz tym razem zamieszczam opis poszczególnych pozycji w komentarzach pod znaleziskiem. Utwór to Rods and Cones - Blue Man Group
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 16
- Odpowiedz
Komentarze (16)
najlepsze
00:09 - Fragment krótkometrażowego filmu z 1900 roku o tytule The Enchanted Drawing (Zaczarowany rysunek) w reżyserii, pioniera filmów animowanych, J. Stuarta Blacktona,
02:31 - The Abyss (Otchłań) z 1989 roku
Kolejna wizjonerska podróż Jamesa Camerona, tym razem w tajemnicze morskie głębiny. Najsłynniejsza w filmie sekwencja ze wstęgą wodną obcych, to już dzieło Industrial Light & Magic pod wodzą Dennisa Murena, a zarazem pierwsze zastosowanie animacji komputerowej w filmach Jamesa Camerona.
Część ujęć powstała z "punktu widzenia" wstęgi, wykonanych w firmie Dream Quest Images. Cameron zdecydował się na ich użycie, bo nie wymagało
03:20 - Spider-Man 2 z 2004 roku
W wielu ujęciach tego filmu bez cięć dokonano płynnej zamiany Toby'ego Maguire'a w jego cyfrową kopię, która radośnie hulała pośród nowojorskich wieżowców (w wielu ujęciach również wygenerowanych przez komputer). Efekt finalny jest taki, że dopóki Peter Parker jest grany przez aktora, wszystko jest w porządku. Natomiast jako obiekt cyfrowy, Spider-Man rusza się jak Shrek, czyli w sposób przynależny animowanym bajkom, a nie kinu
- Niewidzialny człowiek (1933) - Aby zagrać niewidzialność, całą głowę aktora Claude Rainsa pomalowano na czarno i nakręcono na czarnym tle. Fotochemiczna eliminacja czerni pozwoliła na jej zastąpienie osobno nakręconym tłem.
- Deluge (1933) - Pierwszy dźwiękowy film katastroficzny, zrealizowany z ogromnym rozmachem (sekwencja zatopienia Nowego
- Szklana pułapka 2 (1990) - Pierwsza cyfrowa kompozycja obrazu w historii kina w scenie zamykającej film. Po nakręceniu ujęć, taśmy filmowe zostały zeskanowane do komputera i tam połączone ze sobą z użyciem domalowanych, w programie graficznym, elementów scenografii, po czym przeniesione z powrotem na taśmę filmową.
- Piękna i Bestia (1991) - Disneyowska wersja klasycznej opowieści przeszła do historii dzięki zaawansowanemu użyciu Computer Assisted Production System, opracowanej w laboratoriach
@troszkuschudlem: No właśnie tego mi brakowało w tym filmiku, bo po Matrixie bullet time stał się bardzo popularny i stosowany w wielu kolejnych filmach. Do tego efekty są tak dobre, że się nie zestarzały tak bardzo mimo prawie 20 lat od premiery.
Komentarz usunięty przez moderatora