Yi Polska - długofalowe relacje na moim przykładzie ...
Mój pierwszy wpis ;) krótkie story o tym jak budować wizerunek marki...
explore_everything z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 4
Mój pierwszy wpis ;) krótkie story o tym jak budować wizerunek marki...
explore_everything zMój pierwszy wpis ;)
Zawodowo jestem związany z sprzedażą i obsługą klienta, dlatego na proces budowania wizerunku marki, a także tworzenia relacji z klientem patrzę przez pryzmat własnych doświadczeń. Podzielę się moim ostatnim doświadczeniem związanym z marką Yi a ściślej Yi Polska. Wpis nie ma na celu szkalowania doradcy, który sprzęt mi sprzedał czy też serwisu, który sprzęt przyjął. Zasadniczo kamerkę kupiłem w X-kom i tutaj wszystko przebiegło super, bardzo pozytywne odczucia takie jakie powinny towarzyszyć zakupowi nowego gadżetu. Również w X-kom oddałem sprzęt do serwisu, cały proces RMA jest dobrze zoptymalizowany, klarowność informacji udzielonej przez doradcę a także notyfikację SMS dawały poczucie kontroli i bezpieczeństwa. Porównując to do doświadczeń z operatorami telko czy sklepem nie dla idiotów nie mam się do czego przyczepić.
Krótko o samej usterce, podczas jazdy na rowerze pękł mi uchwyt i gwałtowne wytracenie prędkości o kamienie sprawiło, że kamerka uległa rozbiciu - roztrzaskany wyświetlacz oraz pęknięta obudowa. Usterka mechaniczna z mojej winy więc oczekiwałem, odpłatnej naprawy. Poszukałem informacji na temat serwisu Yi Polska, które najkrócej mówiąc nie były pochlebne dowiedziałem się, że nowy wyświetlacz kosztuje 499 zł a wymiana przez serwis całego urządzenia 900 zł. Akceptując w myślach takie koszty udałem się do X-kom i wysłałem kamerę na serwis.
Scenariusz alternatywy - wariant naprawy samodzielnej części zamówienie na Ali około 300 zł wyświetlacz, obudowa ciężka do znalezienia. Dlaczego zdecydowałem się na wariant droższy?
1. Czas chciałem ją mieć przed 25.05.
2. FV
3. oczekiwałem profesjonalnego wykonania naprawy.
Finał serwis odmówił naprawy argumentując "że koszty naprawy przewyższają wartość nowej kamery." no cóż byłem gotów zapłacić 3/4 kosztów nowej kamery za naprawę urządzenia. Argumentacja serwisu mocno do mnie trafiła i zamówiłem dziś GoPro. Czy nie przejadę się na GoPro tego nie wiem ale wiem. Pewny jestem natomiast końca mojej znajomości z Yi
Konkluzja o której często zapomina "duży biznes" jeden niezadowolony klient powie kilkudziesięciu kolejny o swoich przygodach będzie marudził na dane rozwiązanie produkt lub sprzęt (co szczególnie widać na tym portalu( ͡° ͜ʖ ͡°). Klient ma wybór a rynek jest szeroki. Jak ważnym elementem budowania relacji jest obsługa posprzedażna ? Przez 4 miesiące korzystania z tej kamery byłem bardzo zadowolony. W najbliższym czasie planowałem zakupić wideorejestrator od Yi i pewnie w przyszłości przy wymianie na inny model w pierwszej kolejności wziął bym pod uwagę nowy model Yi. Na dziś wiem, że do tej marki nie wrócę, kamerkę naprawię zamawiając części na Ali, i pozbędę się jak najszybciej.
Komentarze (4)
najlepsze
@explore_everything: Ale to narzekasz na to, że nie naprawili Ci na gwarancji uszkodzenia mechanicznego? Czy na co?
Jeśli Ciebie części będą kosztowały 300zł to ich pewnie tyle
Wyświetlacz 499 https://yi.pl/wymiana-peknietej-szybki-yi4k/ tyle ze wyświetlaczy nie mają