@Lechu1777: nigdy nie będzie lekkich baterii, w tej chwili to litowo jonowo baterie to jest szczyt ludzkich osiągnięć, więcej nie pozwoli na to fizyka.
Im więcej elektryków tym więcej wydobycia węgla i zanieczyszczenia środowiska oraz tąpnieć i wybuchów metanu. No i prędzej węgiel się skończy i co teraz? Także niszczyć elektryki! Taką mam teorię.
@daniel-gogulski: Najlepsze było by gdyby można było stosować paliwo stałe, ale ciekłe lepsze od benzyny i z możliwością stosowania w prostych silnikach może być. Ropę elektryki wyprą bez problemów. Uważam że tak skomplikowane silniki jak obecne nie mają racji bytu, nie ze względu na samą technikę, ale na środowisko. Mnóstwo części i przede wszystkim płynów różnorakich to już nie ma racji bytu. Elektryk z kersem to ekologicznie super rozwiązanie. Baterie oczywiście
@PrzestrzenBanacha: W general aviation, a ta extra pod to podchodzi można założyć, że są właściwie same silniki tłokowe. Pomijam takie jak c208/210, bo to już trochę wyższa półka. Większość z tych silników to konstrukcje które mają koncepcyjnie tak na oko z 70 lat, bo się sprawdzają. Co do tego czy śmiesznie mało, to te szkolne cessny mają po 100 hp i jakoś latają, a ta extra w wersji spalinowej ma jak
Komentarze (113)
najlepsze
@bizn: Nie jest typowy.
Tutaj masz ~45kW BLDC, który waży 17 kg:
https://www.youtube.com/watch?v=2LNfDI3QUpQ
Podziękuj wynalazcom magnesów neodymowych, bo to dzięki nim można robić takie potworki.
Ropę elektryki wyprą bez problemów. Uważam że tak skomplikowane silniki jak obecne nie mają racji bytu, nie ze względu na samą technikę, ale na środowisko. Mnóstwo części i przede wszystkim płynów różnorakich to już nie ma racji bytu. Elektryk z kersem to ekologicznie super rozwiązanie. Baterie oczywiście
Co do tego czy śmiesznie mało, to te szkolne cessny mają po 100 hp i jakoś latają, a ta extra w wersji spalinowej ma jak